Sprawdź jaki laptop Intel Evo jest najlepszy dla Ciebie Więcej
Smartfony

Huawei ma już 22 procent polskiego rynku smartfonów

GM
Grzegorz Marczak
21

Huawei właśnie pochwalił się nie lada osiągnięciem jeśli chodzi o Polski rynek. W stosunku do ubiegłego roku w I kwartale 2016 udział firmy w rynku zwiększył się o 833 proc. Obecnie Huawei ma 22 proc. polskiego rynku smartfonów wg danych GFK. Na światowym rynku sprzedaż Huawei wzrosła o 64 proc. w stosunku do ubiegłego roku i wyniosła ponad 28,3 mln sztuk urządzeń.

Jako jednym z elementów sukcesu Huawei podaje kampanię marketingową z Robertem Lewandowskim. Według informacji prasowej:

Lewandowski został ambasadorem Huawei w 2015 r., przy wprowadzeniu na polski rynek smartfona Huawei P8. Firma zanotowała wzrost sprzedaży modelu P9 o 400 proc. 
w porównaniu z ubiegłorocznym flagowcem P8.

Oczywiście marketing to nie wszystko. Od modelu P8 Huawei zdecydowanie atakuje półkę premium wśród smartfonów i jak sami twierdzą wraz z modelem P9 bardzo się do niej zbliżyli. Nie ma jednak co się oszukiwać, rynek w Polsce zdobywa się telefonami z średniej i niskiej półki gdzie P9 lite i P8 lite są bardzo dobrze pozycjonowane. W kategoriach premium rządzą nadal Apple i Samsung.

Samsung ma więc coraz większy problem z Chińczykami. Podążając dosłownie ich śladem czeto też używając podobnej strategii jeśli chodzi o marketing czy sprzedaż. Huawei to dziś taki Samsung z przed paru lat (patrząc na rozwój i inwestycje). Pytanie kiedy nastąpi wyhamowanie wzrostów, bo to że nastąpi jest pewne (szczególnie, że rynek Smartphonów powoli zwalania jeśli chodzi o dynamikę wzrostu)

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

smartphoneSmartfonhuawei