Gry

Uzyskali 2 miliony dolarów na gry, które odwrócą skutki uszkodzeń mózgu

Jakub Szczęsny
Uzyskali 2 miliony dolarów na gry, które odwrócą skutki uszkodzeń mózgu
Reklama

To żadna nowość, ale nie od dziś wiadomo, że gry komputerowe są w stanie pozytywnie wpływać na pracę ludzkiego mózgu. Niemniej, przyjemnie jest zobaczyć, jak twórca gier mobilnych uzyskuje 2 miliony dolarów na rozwój tytułów, które mogą pomóc pacjentom po urazach mózgu w dojściu do pełnej sprawności.

Highmark Interactive - producent m. in. gier mobilnych uzyskał zawrotne 2 miliony dolarów finansowania zalążkowego na rozwój obecnych osiągnięć na polu tworzenia pożytecznych dla pracy mózgów gier, a także poszukiwanie nowych metod stymulacji ludzkiego mózgu. Nie wiadomo natomiast, konkretnie jaką drogą będzie teraz podążać ów deweloper oraz na jakich typach gier się skupi. Wiadomo jednak, że podstawowym celem Highmark Interactive będzie dalsze tworzenie gier, które mogą się przydać pacjentom po poważnym wypadkach, które zaowocowały wystąpieniem zmian w mózgu.

Reklama


Zmienia się świat, zmieni się i rehabilitacja. Highmark Interactive o tym wie

Jak podaje amerykańska służba zdrowia, 2,2 miliona wizyt na ostrym dyżurze tylko w zeszłym roku była spowodowana obrażeniami mózgu. W części przypadków skończyło się na strachu i raczej nie ma się co doszukiwać w nich długofalowych skutków dla działania całego ustroju. Jednak u wielu pacjentów takie wypadku kończą się bardzo nieprzyjemnie - poważny uraz mózgu może spowodować nawet niezdolność do wykonywania dotychczasowej pracy. Równie uciążliwa, lecz potrzebna jest często kosztowna rehabilitacja, którą Highmark Interactive chce usprawnić za pomocą gier mobilnych. Co więcej, naukowcy doszukują się obecnie związków między wypadkami skutkującymi obrażeniami mózgu z często występującymi chorobami układu nerwowego - m. in. Alzheimerem.

Szacuje się, że w przyszłości rehabilitacja osób po ciężkich wypadkach samochodowych lub borykających się z chorobami mózgu będzie się odbywać również za pomocą gier. Co ważne - pacjenci mogą zabrać je ze sobą do domu, a nawet korzystać z nich za pomocą własnego telefonu komórkowego. Highmark Interactive pozyskało bowiem niedawno XMG Studio, które zajmowało się głównie tytułami przeznaczonymi na smartfony.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama