Felietony

Grywalizacja działań na Facebooku i sposoby na poprawę statystyk

Marcin Kamiński
Grywalizacja działań na Facebooku i sposoby na poprawę statystyk
Reklama

Zdobywająca coraz większą popularność grywalizacja to nic innego, jak przeniesienie mechanizmów znanych z gier do życia codziennego. Pozwalają one pod...

Zdobywająca coraz większą popularność grywalizacja to nic innego, jak przeniesienie mechanizmów znanych z gier do życia codziennego. Pozwalają one podnieść atrakcyjność wykonywanych zadań, co łatwo da się zastosować podczas prowadzenia działań w mediach społecznościowych. Przedstawiamy metody na grywalizację działań na Facebooku oraz sposoby na poprawę statystyk wpisów.

Reklama

1. Metoda na lejek

Wyobraź sobie, że zaangażowanie fanów Twojej strony na Facebooku to lejek: na jego początku są podstawowe czynności takie jak kliknięcie w „Lubię to” lub pozostawienie komentarza. Na dnie lejka z kolei znajdują się akcje wymagające największego zaangażowania od użytkownika: zakup przedmiotu lub usługi bądź zapisanie się do newslettera. Postaraj się, aby jak najwięcej fanów wykonywało akcje z dna lejka. Postępy mierzyć możesz za pomocą takich narzędzi jak Fanzy.com.


2. Metoda na punkty

Jest wiele czynności na Facebooku, których możemy pożądać od fanów strony: od polubienia wpisu, po zaproszenie znajomych lub wysłanie prywatnej wiadomości. Jedną z najprostszych metod grywalizacji działań na Facebooku jest przyznanie za każdą z tych akcji punktów. Liczba punktów powinna zależeć od trudności akcji – im ciężej uzyskać ją od fanów, tym więcej punktów powinna być warta. Teraz wystarczy dążyć do uzyskania jak największej liczby punktów!

3. Przeprowadź konkurs

Do gry angażować można również fanów, a konkursy to najstarszy sposób na grywalizację Facebooka. Kluczem do sukcesu w takim przypadku są: przejrzyste zasady, łatwe czynności do wykonania, atrakcyjna nagroda oraz dużo promocji. Należy zdać sobie sprawę, że konkursy zazwyczaj nie rozprzestrzeniają się wirusowo.

4. Zbuduj klasyczną grę

Stronę na Facebooku można traktować jako platformę do stworzenia całej gry w formie aplikacji, podobnej np. do bardzo popularnego FarmVille. Kilka marek stworzyło podobne produkty i umieściło je na swoich profilach. Efekt zazwyczaj był jednak taki sam: chwilowe zainteresowanie po premierze gry opadało, a po pewnym czasie fani przestawali grę uruchamiać. Dlatego też stworzenie zaawansowanej gry przez developera, gdzie nasza marka będzie jedynie tłem wydarzeń, nie musi okazać się skuteczne.

Jak poprawić statystyki wpisów?

Na koniec interesująca infografika, pokazująca sposoby na poprawę statystyk wpisów publikowanych na Facebooku. Dowiecie się z niej, że największą popularnością cieszą się posty publikowane wraz ze zdjęciem w weekendy w okolicach późnego popołudnia i wieczorem. Co ciekawe, dużo kliknięć w „lubię to” otrzymują posty zarówno długie oraz krótkie, jednak tylko te pierwsze są chętnie udostępniane.


Reklama

Źródło: 1, 2.
Źródło obrazka: 1, 2.

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama