Grupa NPD, zajmująca się badaniami rynku gier wideo w Stanach Zjednoczonych opublikowała częściowy raport ze stycznia 2013 roku. Pozornie wydawało się...
Grupa NPD, zajmująca się badaniami rynku gier wideo w Stanach Zjednoczonych opublikowała częściowy raport ze stycznia 2013 roku. Pozornie wydawało się, że widać poprawę – jest to jednak wynikiem objęcia badaniem pięciu tygodni, zamiast standardowych czterech. W rzeczywistości nie jest dobrze.
Całkowita sprzedaż w styczniu wyniosła 667,6 miliona dolarów, co jest spadkiem o 13% w stosunku do analogicznego okresu w roku poprzedzającym. Jednak według analityka NPD, Liama Callahana, jeżeli dodamy czynniki nieobjęte badaniem, jak obrót używanymi grami i dystrybucję cyfrową, ta liczba podwoi się. To są oczywiście szacunki.
Sprzedaż hardware’u spadła o 17%, wartość tego segmentu wyniosła 164 miliony dolarów. Na pierwszym miejscu na podium uplasował się Microsoft z Xboksem 360. W styczniu rozeszło się aż 281 000 tych konsol. Gigant z Redmond zagarnął obecnie 44% rynku.
Nintendo Wii U, najmłodsza konsola na rynku, nie radzi sobie zbyt dobrze. Zaledwie 57 000 sztuk znalazło się w rękach klientów. Wartość sprzedanego na nią oprogramowania nie przekroczyła 15 milionów dolarów. Przenośna konsola Sony, PlayStation Vita znalazła ponad 30 000 nabywców.
Sprzedaż tytułów w pudełkach spadła o 19% - do 314,3 miliona dolarów. Grupa NPD nie publikuje już dokładnych wyników dla pierwszej dziesiątki najlepiej sprzedających się gier wideo. Musimy zadowolić się mniej mówiącym rankingiem, pozbawionym dokładnych danych.
- Call of Duty: Black Ops II (PC, PS3, Wii U, Xbox 360)
- Far Cry 3 (PC, PS3, Xbox 360)
- Just Dance 4 (PS3, Wii, Wii U, Xbox 360)
- NBA 2K13 (PC, PS3, PSP, Wii, Wii U, Xbox 360)
- Madden NFL 13 (PS3, PSV, Wii, Wii U, Xbox 360)
- DMC: Devil May Cry (PS3, PC, Xbox 360)
- Halo 4 (Xbox 360)
- Assassin’s Creed III (PC, PS3, Wii U, Xbox 360)
- Skylanders Giants (3DS, PS3, Wii, Wii U, Xbox 360)
- FIFA Soccer 13 (3DS, PS3, Vita, Wii, Wii U, Xbox 360)
Ciężkie, oj ciężkie nadeszły czasy dla tradycyjnego rynku gier wideo. Cyfrowa dystrybucja skutecznie podgryza dystrybucję pudełkową. Powody do radości mają producenci pecetów i właściciele platform dystrybucji cyfrowej, jak Valve. Reszta rynku, o ile jeszcze nie wpadła w panikę, to z pewnością jest mocno zaniepokojona.
Źródło: Gamespot, VG247, NeoGAF
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu