Gigant rynku wyszukiwarek i reklamy w internecie przejął dwa lata temu platformę reklamową AdMob. Były to czasy, kiedy Android zaczynał dopiero zdobyw...
Google wyjaśnia różnicę między mobilnym AdSense i AdMob oraz oddziela je od siebie
Jak donosi TechCrunch, Google poinformowało na swoim blogu o planach dotyczących przyszłości posiadanych przez niego platform reklamowych. AdMob zostanie pozbawiony pewnych dostępnych do tej pory funkcji ze względu na dywersyfikację usług reklamy mobilnej giganta.
Na początku roku przeprowadzono betatesty usługi AdSense for Mobile Applications. Wyniki dały gigantowi sporo do myślenia, bo oto 100% betatesterów przesiadło się na AdMoba. Widać wyraźnie, że to właśnie przejęty produkt jest dla deweloperów ciekawszą opcją jeśli chodzi o reklamę w sieci, podczas gdy miejsce AdSense zawsze spoczywało w samym internecie.
Z tego właśnie powodu gigant postanowił oddzielić funkcjonalność jednego i drugiego. AdSense będzie służył teraz właścicielom stron mobilnych, a AdMob będzie wykorzystywany przez deweloperów w aplikacjach. Dzięki podjętym krokom będzie teraz jasne, który produkt do czego służy. Wkrótce AdMob zostanie pozbawiony możliwości wyświetlania reklam w internecie w technologii WAP, a już niedługo również i na stronach, do których internauci uzyskują dostęp za pomocą smartfonów.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu