10

Google vs Microsoft czyli walka o Digg.com

Po raz kolejny internet „zalała” fala plotek jakoby Google, Microsoft oraz jeszcze dwie firmy starały się o „rękę” serwisu Digg.com. Ojciec założyciel czyli Kevin Rose może być zadowolony ponieważ konkurenci myślą o gratyfikacji w postaci 200 – 225 milionów dolarów. Cała sytuacja nabiera swoistego smaczku biorąc pod uwagę, że Digg zarabia dzięki reklamom MS, gdy […]


Po raz kolejny internet „zalała” fala plotek jakoby Google, Microsoft oraz jeszcze dwie firmy starały się o „rękę” serwisu Digg.com. Ojciec założyciel czyli Kevin Rose może być zadowolony ponieważ konkurenci myślą o gratyfikacji w postaci 200 – 225 milionów dolarów.

Cała sytuacja nabiera swoistego smaczku biorąc pod uwagę, że Digg zarabia dzięki reklamom MS, gdy walkę o serwis wygra Google, MS przegra nie tylko walkę o serwis ale również straci źródło dochodów (małe bo małe ale z punktu widzenia MS może być istotne). Z drugiej strony MS nie chce przepłacać za serwis, któremu sam generuje zyski (Digg i MS mają umowę na bazie której MS dysponuje powierzchnią reklamową na digg.com)

Kevin ma chyba pole do negocjacji z obydwoma firmami, Microsoft może być zdeterminowany aby nie oddać serwisu Google (czyli nie stracić kolejnej okazji na przejęcie znanego serwisu społecznościowego).

Google z kolei zapewne bardzo chętnie wymierzy „policzek” swojemu konkurentowi pokazując nadal swoją wyższość jeśli chodzi o internet – będąc nieco złośliwym można by jednak zauważyć, że Google samo nie potrafi stworzyć ciekawego i popularnego serwisu społecznościowego i musi je kupować.

Ciekawe jak (jeśli) rozwinie się sytuacja.

Aktualizacja:: Stała się rzecz ciekawa, twórcy Digg zdementowali na blogu plotkę na temat prób kupienia ich przez jakąkolwiek firmę. Nigdy wcześnie Digg.com nie odnosił się oficjalnie do plotek jakie pojawiały się w internecie na temat potencjalnej sprzedaży serwisu.