To będzie spora zmiana, lecz nie wszyscy tak naprawdę zwrócą na nią uwagę. Google, już oficjalnie i ostatecznie, postanowiło zastąpić żółte etykietki przy sponsorowanych linkach zielonymi oznacznikami. Do niedawna taki wygląd wyników wyszukiwania był jedynie testowany, teraz będzie falami udostępniany wszystkim użytkownikom.
Za mało klikaliście w kupowane linki - Google ujednolica kolor reklam w wyszukiwarce
Największym źródłem dochodów Google są reklamy. Sponsorowane linki wyświetlane są w wynikach wyszukiwania oraz na stronach partnerskich, a część użytkowników nie odróżniach ich nawet od standardowych przekierowań. Dotychczas żółte, a od teraz zielone oznaczenia mają właśnie na celu uświadomienie użytkownika o pochodzeniu linku.
Mogłoby się wydawać, że żółty kolor czynił reklamy trudnymi do przeoczenia, a zielony sprawi, że będą one zlewały się z pozostałymi treściami. Google przeprowadziło wiele testów i twierdzi, że użytkownicy nadal bezbłędnie rozróżniają wyniki organiczne od tych opłaconych. Jeżeli w Waszych wynikach wyszukiwania nie widzicie jeszcze zaktualizowanego wyglądu, to powinno to nastąpić już wkrótce.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu