stadia
13

Google Stadia oferować będzie abonamenty konkretnych wydawców

Zeszłotygodniowa prezentacja poświęcona Google Stadia pozostawiła niesmak. Wydawało się, że nowa usługa będzie tym, czym dla seriali i filmów jest Netflix. Zamiast platformy dającej dostęp do bogatej biblioteki tytułów, otrzymamy produkt, który co prawda ma oferować gry w abonamencie, jednak w głównej mierze będzie cyfrowym sklepem. Teraz dowiadujemy się kolejnych informacji, które mogą zaskoczyć wielu.

Zobacz też: Stadia. Nowa usługa Google debiutuje z mocną reprezentacja gier, które trzeba… kupić

Google Stadia rusza za kilka miesięcy. W listopadzie dostępna będzie jedynie płatna wersja platformy wyceniona na $9,99 miesięcznie i oferująca rozgrywkę w 4K, przy 60 klatkach na sekundę z dźwiękiem przestrzennym, dostępem do Destiny 2 wraz z dodatkami i zniżkami na zakup gier z katalogu sklepu. Wcześniejszy dostęp uzyskają ci, którzy już teraz zdecydują się na kupno specjalnego zestawu Founder’s Edition za $129. W jego skład wchodzi między innymi Stadia Controller w specjalnej wersji kolorystycznej, Chromecast Ultra, trzy miesiące dostępu do Stadia Pro, czy tak zwany Buddy Pass z kodem na 3 miesiące Stadia Pro dla znajomego. Darmowy dostęp do Google Stadia uruchomiony zostanie dopiero w przyszłym roku oferując możliwość kupowania gier i zabawę w 1080p, 60 FPS z dźwiękiem stereo.

Google Stadia z dodatkowymi abonamentami na wybrane gry. Uplay+ w 2020 r.

Google potwierdziło, że w przyszłości planuje wprowadzić więcej darmowych gier do swojego planu Pro, jednak biblioteka tytułów nie będzie aż tak rozbudowana, jak do tej pory myślano. Firma najprawdopodobniej bierze przykład z Sony i Microsoft, które dla subskrybentów Xbox Live, czy PlayStation Plus oferują po kilka tytułów miesięcznie. Dziś dowiadujemy się także, że oprócz Stadia Pro, pojawią się dodatkowe abonamenty od wydawców. Na rozpoczynających się targach E3, szef projektu — Phil Harrison potwierdził, że użytkownicy będą mieć możliwość wyboru opcjonalnych subskrypcji na gry od największych i najważniejszych partnerów dostarczających do katalogu Stadia swoje produkty.

Pierwszą firmą, która w Stadia oferować będzie swoją własną subskrypcję jest Ubisoft. Na prezentacji przed E3 zapowiedziano Uplay+. Ten kosztujący $14,99 miesięcznie abonament na gry PC trafi na platformę Stadia trafi w 2020 r.

Co ciekawe, najprawdopodobniej dodatkowe abonamenty zarezerwowane będą wyłącznie dla subskrybentów płatnego planu Stadia Pro. Więcej szczegółów i informacji na ten temat poznamy dopiero wraz ze startem usługi, która planowana jest na listopad tego roku.

Źródło: Rock Paper Shotgun