29

Google Pay to koniec typowego problemu Google

Google Pay to nowa-stara usługa będąca połączeniem wszystkich dotychczasowych (i wciąż aktywnych) usług do płatności online oraz zbliżeniowych (NFC) w portfolio Google. W miejsce Android Pay, Google Wallet oraz autouzupełnienia Chrome pojawia się własnie Google Pay.

Z pojawienia się w Polsce usługi Android Pay cieszyliśmy się w listopadzie 2016 roku, co nastąpiło sporo czasu po tym, jak była dostępna w innych krajach świata – do takiego stanu rzeczy już jednak przywykliśmy (wciąż wyczekując debiutu Apple Pay). Niedawno minął rok od tamtego wydarzenia, a użytkowników Android Pay wciąż przybywa.

Zanim jednak Android Pay pojawiło się gdziekolwiek, Google podejmowało kilka innych prób spopularyzowania płatności telefonem oraz w sieci. To doprowadziło do rozmnożenia się usług (i marek), które wcale nie były wdrażane do kolejnych państw jednocześnie. Od tej pory, niezależnie z jakich możliwości płatności Google będziemy korzystać, do naszej dyspozycji oddana będzie usługa Google Pay. Mowa tu o płatnościach zbliżeniowych NFC przy terminalach płatniczych w sklepach, płatnościach online w sklepach oraz w Google Play czy innych aplikacjach Google. Zmianie uległo też logo usługi – zamiast znaczka Androida widnieje teraz czterokolorowa literka „G”.

Google Pay – jedna usługa do wszystkich płatności

Google tłumaczy, że prace na zunifikowaniem usług zajęło firmie ostatnie 12 miesięcy. Jeśli nie widzicie aktualizacji usługi na swoim koncie, to nastąpi to na przestrzeni następnych kilku tygodni. Google Play zostało już wdrożone na takich stronach jak AirBnb, Dice, Fandango czy HungryHouse. Deweloperzy zainteresowani dodaniem obsługi Google Pay u siebie powinni skierować się ku tej stronie, by poznać potrzebne szczegóły.

Mnie najbardziej ciekawi to, kiedy zaktualizowane zostaną naklejki na terminalach i witrynach sklepowych…