15

Google daje kolejny powód do każdorazowego logowania się na swoje konto

Nie ulega wątpliwości, że coraz więcej przydatnych funkcji dostajemy od Google, pod warunkiem korzystania z jego usług po zalogowaniu na swoje konto. Cel dla Google jest oczywisty, w zamian otrzymujemy pokaźny zestaw udogodnień z tym związanych. Osobiście nie wyobrażam sobie już korzystania z innej przeglądarki jak z Google Chrome. Korzystam z kilku komputerów, często testuje […]

Nie ulega wątpliwości, że coraz więcej przydatnych funkcji dostajemy od Google, pod warunkiem korzystania z jego usług po zalogowaniu na swoje konto. Cel dla Google jest oczywisty, w zamian otrzymujemy pokaźny zestaw udogodnień z tym związanych. Osobiście nie wyobrażam sobie już korzystania z innej przeglądarki jak z Google Chrome. Korzystam z kilku komputerów, często testuje nowe, dzięki opcji synchronizacji w Chrome, w kilka sekund mam na każdym te same zakładki, hasła, historię czy ustawienia. Wczoraj Google ogłosiło, że w końcu można również synchronizować własne ustawienia flagowego jego produktu czyli wyszukiwarki.

W szczególności brakowało mi tej funkcji w przypadku korzystania z kilku przeglądarek, gdzie za każdym razem trzeba było wchodzić w ustawienia i zapisywać je, ale tylko lokalnie. Teraz będąc zalogowany na swoje konto, wystarczy wprowadzić zmiany raz i po zapisaniu będą dostępne na każdym komputerze i przeglądarce od razu po zalogowaniu.

Własne ustawienia wyszukiwarki dostępne są pod adresem – https://www.google.com/preferences . Możemy tu zapisać trwale, zarówno Filtry SafeSearch, jak i ustawienia wyszukiwania dynamicznego oraz to co zawsze włączam u siebie, otwieranie wyników wyszukiwania w osobnym oknie, przydatne zwłaszcza przy wyszukiwaniu grafik.

Udogodnienie to na pewno też będzie nieocenione w przypadku komputerów w domach, gdzie każdy z użytkowników stosuje inne ustawienia. Również gdy regularnie usuwamy pliki cookie.

Jest to też kolejny krok do zachęcenia użytkowników do bycia bez przerwy zalogowanym na swoje konto, przez co Google osiąga skuteczniejszą personalizację reklam jak i ma większe pole do popisu przy promowaniu i popularyzowaniu innych swoich produktów, zwłaszcza Google Plus.