11

Google dalej bałagani w swoich komunikatorach. Nowości dla użytkowników Google Chat

Przyznam szczerze, że wiecznie trwające zamieszanie z komunikatorami Google miesza często w głowie. Co kilka tygodni otrzymujemy kolejne sygnały, że firma zmienia podejście do swoich aplikacji umożliwiających komunikowanie — zarówno prywatne, jak i w zespołach. Zmiany zmierzające do Google Chat nie ułatwiają sprawy, choć myślę, że dla wielu osób będzie to spore ułatwienie w codziennych rozmowach z innymi.

Google Chat to inteligentne i bezpieczne narzędzie do komunikacji w zespołach. Stanowi zintegrowaną platformę ułatwiającą komunikację dzięki zastosowaniu różnorodnych usług, od czatów indywidualnych po pokoje do rozmowy dla całych zespołów

— możemy przeczytać na stronach Google poświęconych Google Chat, które wcześniej znane było jako Hangouts Chat.

Usługa zarezerwowana dla biznesu i pracy w grupach pozwoli na prowadzenie rozmów z osobami, które nie należą do przypisanej wcześniej organizacji. Już od przyszłego tygodnia Google Chat pozwoli na komunikowanie się z tak zwanymi osobami zewnętrznymi. Wszystkie rozmowy i pokoje z użytkownikami spoza Google Chat będę odpowiednio oznaczone, co pozwoli na szybką ich identyfikację.

google chat

Google informuje, że od 26 maja zostaną wprowadzone zmiany umożliwiające użytkownikom Google Chat nawiązanie rozmowy lub tworzenie pokoi, w których będą mogli porozmawiać z osobami spoza organizacji — korzystającymi z klasycznego komunikatora Hangouts lub będącymi członkami innych organizacji w Google Chat. Począwszy od 18 maja, rozmowy prowadzone w klasycznym komunikatorze Hangouts zaczynają się pojawiać w Google Chat, gdy zostanie wysłana nowa wiadomość. Zmiany wprowadzone przez Google mają ułatwić komunikację bez konieczności ciągłego zmieniania aplikacji, gdy chcemy porozmawiać z osobami, które nie należą do organizacji, czy zespołu komunikującego się z wykorzystaniem Google Chat.

Zobacz też: „Za darmo” – dwa słowa kluczem do sukcesu. Google Meet jest tego doskonałym przykładem

Żeby nie było zbyt łatwo, aby korzystać z Google Chat, użytkownicy spoza organizacji muszą mieć konto Google. Konto pocztowe Gmail, konto Google inne niż konto Gmail, czy posiadanie statutu użytkownika G Suite. W tym ostatnim przypadku administrator musi włączyć Google Chat dla konkretnej organizacji — jeśli tak się nie stanie, osoba nie otrzyma zaproszenia i nie będzie mogła uczestniczyć w rozmowie zewnętrznej.

Jak działa czatowanie z użytkownikami zewnętrznymi w Google Chat?

  • Czat uwzględnia ustawienie Czatowanie z użytkownikami zewnętrznymi obowiązujące w organizacji.
  • Ze względów związanych z prywatnością i ochroną przed nadużyciami nie można bezpośrednio dodać użytkownika zewnętrznego do czatu lub pokoju, a tylko wysłać zaproszenie. Zaproszeni użytkownicy otrzymają e-maila z zaproszeniem oraz zobaczą informację o zaproszeniu na liście kontaktów czatu i na ekranie „Przeglądaj pokoje”. Użytkownicy, którzy otrzymują niechciane wiadomości, mogą blokować i zgłaszać ich nadawców.
  • Użytkownicy zewnętrzni nie mogą dodawać osób do pokoi, zmieniać nazw pokoi ani dodawać webhooków w pokojach.
  • Tylko użytkownicy G Suite mogą tworzyć pokoje i czaty. Użytkownicy zewnętrzni mogą tylko dołączać do czatów i pokoi, do których zaprosił ich użytkownik G Suite.