Za nami pierwsza prezentacja konferencji, czyli wyniki dedykowanego badania Generation Mobile 2012 przeprowadzonego przez Polskie Badania Internetu. S...
Za nami pierwsza prezentacja konferencji, czyli wyniki dedykowanego badania Generation Mobile 2012 przeprowadzonego przez Polskie Badania Internetu. Stawiano w nim pytania na temat smartfonów i telefonów, aplikacji oraz najważniejszych cechach urządzeń podczas zakupu. Kilka danych naprawdę zaskoczyło nas oraz zgromadzoną publiczność. Czy ktoś z Was spodziewał się bowiem, że posiadanie iPhona deklaruje zaledwie 1 procent respondentów? Publiczność zgromadzona na prezentacji zawrzała i rozpoczęła ciekawą dyskusję.
Wyniki badania przeprowadzonego specjalnie na potrzeby GM2012 zaprezentował Andrzej Garapich wraz z Dariuszem Sokołowskim. Dzięki zaprezentowanym danym dowiedzieliśmy się wielu ciekawych rzeczy. Na początku dowiedzieliśmy się, że 36% internautów korzysta ze smartfona, a 57% ze "zwykłego" telefonu komórkowego. Bardziej zaskakujące okazały się jednak dane na temat zainstalowanego w komórce systemu operacyjnego. Wykorzystanie w swoim telefonie Androida zadeklarowało aż 54% badanych, podczas gdy do iOS przyznał się zaledwie jeden procent.
Wśród producentów telefonów zdecydowany prym wiedzie Samsung, zdobywając 38% głosów. Przebadani internauci często używają też telefonów Sony Ericsson - 22%. Królująca wiele lat temu Nokia obecnie ma zaledwie 12% użytkowników. Warto zauważyć, że posiadanie iPhone'a zadeklarował zaledwie jeden procent badanych. To mniej, niż odsetek osób udzielających odpowiedzi "nie wiem" (2%)!
Ci respondenci, którzy używają smartfonów, okazują się bardziej zaawansowanymi użytkownikami, chętniej wydającymi swoje pieniądze poprzez urządzenia mobilne. Aż 33,2% badanych dokonywało mikropłatności przez smartfona, a ponad 27% zamawiało produkt lub usługę (pizza lub taxi) poprzez rozmowę telefoniczną. Z kolei 13% zdecydowało się na kupowanie na aukcjach lub sklepach internetowych w wersji mobilnej.
Użytkownicy smartfonów wydają się bardziej zadowoleni z posiadanego urządzenia (84,7%) niż osoby korzystające z tradycyjnych telefonów komórkowych (68,7%). Być może dlatego blisko połowa posiadaczy smartfonów jeszcze nigdy nie zdecydowała się wymienić go na inny, nowszy model.
Podsumowując...
- Smartfony szybko podbijają polski rynek. Obecnie korzystanie z nich deklaruje już 1/3 internautów.
- Smartfonom ciągle przybywa nowych użytkowników. 47 proc. badanych deklaruje, że posiada urządzenie krócej niż rok, a 39 proc. nie dłużej niż dwa lata.
- Użytkownikom smartfonów trudniej się rozstać z tymi urządzeniami niż użytkownikom telefonów być może dlatego, że smartfony wykorzystywane są do większej liczby czynności niż telefony.
- Użytkownicy smartfonów niechętnie płacą. Mimo, iż zdecydowana większość używa aplikacji jedynie 29 proc. deklaruje korzystanie z wersji płatnych, a za wirtualne przedmioty w grach płaci jedynie 10 proc. graczy.
- Cena to nadal decydujące kryterium przy wyborze nowego urządzenia, a co za tym idzie kluczową motywacją wymiany aparatu jest dobra oferta od operatora.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu