37

Getauto.pl, czyli dealerzy samochodów biją się o klienta – genialny pomysł

Muszę się przyznać, że chyba do tej pory nigdy nie spotkałem się z modelem odwrotnej licytacji, a właśnie na tym opiera swą działalność Getauto.pl. Ideą tego startupu jest zaoferowanie osobom zainteresowanym kupnem samochodu platformy, która umożliwi im zapoznanie się z ofertami dealerów aut bez wychodzenia z domu. Oprócz tego za pomocą Getauto użytkownik będzie miał […]

Muszę się przyznać, że chyba do tej pory nigdy nie spotkałem się z modelem odwrotnej licytacji, a właśnie na tym opiera swą działalność Getauto.pl. Ideą tego startupu jest zaoferowanie osobom zainteresowanym kupnem samochodu platformy, która umożliwi im zapoznanie się z ofertami dealerów aut bez wychodzenia z domu. Oprócz tego za pomocą Getauto użytkownik będzie miał możliwość negocjowania cen online. Z punktu widzenia dealera serwis samochodowy ma większy zasięg oraz może obsłużyć większą liczbę klientów, gdyż negocjacje przez specjalny interfejs są szybsze niż rozmowa, która często dłuży się w nieskończoność. Startup ma także właściwie nakreślony model biznesowy – oparcie usługi o płatne konta – co pozwoli na przychód już na początku działalności.

Getauto dostępne jest na chwilę obecną w wersji beta i dopiero pozyskuje partnerów, jakimi są salony samochodowe. Rejestracja w serwisie jest możliwa zarówno w tradycyjnej formie jak i za pomocą Facebook Connect.

Z informacji na stronie głównej zrozumiałem, że za pomocą serwisu dokonano już transakcji, które łącznie pozwoliły zaoszczędzić klientom przeszło 13 tysięcy złotych. Sporo jak na dość młody projekt.

Pomysł jest moim zdaniem bardzo ciekawy i ma szanse przyjąć się na rynku. Serwis oferuje wartość dodaną obu stronom, przy czym to klient jest zobligowany do ponoszenia opłaty za utrzymanie serwisu. Opłaty nie są duże. Jednak nawet w przypadku wersji premium, czymże jest 29 zł abonamentu przy oszczędności na zakupie na poziomie (dane ze strony) około 4000 zł?

Po więcej informacji na temat projektu odsyłam na MamStartup, gdzie zamieszczono notkę prasową.