16

Genialny materiał dla każdego czyli jak Paul Graham (Y Combinator) przepytuje startupy

Paul Graham jest współtwórcą jednego z najbardziej znanych na świecie programów dla startupów czyli Y Combinator . Jeśli wcześniej nie natkaliście się na ten inkubator, oto krótki opis jak on działa. Dwa razy do roku robiony jest nabór startup w które Y Combinator inwestuje małą sumę pieniędzy (ok18 tysięcy dolarów w każdy) i jednocześnie przez […]

Paul Graham jest współtwórcą jednego z najbardziej znanych na świecie programów dla startupów czyli Y Combinator . Jeśli wcześniej nie natkaliście się na ten inkubator, oto krótki opis jak on działa. Dwa razy do roku robiony jest nabór startup w które Y Combinator inwestuje małą sumę pieniędzy (ok18 tysięcy dolarów w każdy) i jednocześnie przez 3 miesiąc rozwija je współpracując z nimi, doradzając, organizując spotkania z ludźmi z branży itp. Kulminacją programu jest tak zwany Demo Day gdzie startupy prezentują swój produkt przed dużą grupą inwestorów.

Jednym z bardzo ważnych elementów Y Combinator są tak zwane Office Hours czyli spotkania pomiędzy inkubatorem, zaproszonym ekspertami a startapem. Są to sesje na których zarówno prezentuje się swój startup, pyta o porady jak również dyskutuje o wizjach, modelach biznesowych i wszystkim co jest związane z uruchamianiem własnego produktu. Ponieważ w jednym cyklu Y Combinator wspiera nawet kilkadziesiąt startupów także sesje Office Hour często wyglądają jak pitche, gdzie młoda firma przedstawia koncepcje, gdzie jest w danej chwili i co ma zamiar oferować.

Kończąc ten przydługi wstęp, chciałem zaprosić was do obejrzenia jak wygląd rozmowa podczas Office Hour. Na konferencji TechCrunch Disrupt Paul Graham zgodził się odbyć z startupami startującym w konkursie kilka sesji Office Hour. Poniżej znajdziecie video z tego fragmentu konferencji.

Dlaczego warto poświęcić godzinę aby je obejrzeć? Graham ma niesamowite doświadczenie związane z startupami, odbył setki jak nie tysiące takich spotkań. Wie o co pytać i co jest ważne, widział jak z wielu małych firm wyrastają znane i duże przedsiębiorstwa i co ważniejsze zna dość dobrze historię ich rozwoju, błędów jakie popełniali itp.