26

Gazeta.pl pluje do Big Maców, mam nadzieję że McDonald posprząta.

Dziś na głównej stronie gazeta.pl w dziale gospodarka wisi przepiękny krzykliwy temat „Pracownicy McDonalda twierdzą, że plują do Big Maców„. Prawda, że każdy kliknie? Ja kliknąłem i co się okazuje? Ktoś był w McD i znalazł zabezpieczoną sieć bezprzewodową o nazwie „plujemy do Big Macow”. Jest jakiś związek logiczny między tytułem a treścią? – nie […]

Dziś na głównej stronie gazeta.pl w dziale gospodarka wisi przepiękny krzykliwy temat „Pracownicy McDonalda twierdzą, że plują do Big Maców„. Prawda, że każdy kliknie? Ja kliknąłem i co się okazuje? Ktoś był w McD i znalazł zabezpieczoną sieć bezprzewodową o nazwie „plujemy do Big Macow”. Jest jakiś związek logiczny między tytułem a treścią? – nie ma. Tylko kogo to obchodzi kiedy ma się dobry tytuł na głównej.

Kto i dlaczego tworzy tego typu nazwy sieci bezprzewodowych można było przeczytać na blogu bronikowski.com – w skrócie, w zabawy takie bawią się firmy i restauracje sąsiadujące z punktami McDonalds, chyba nikt nie ma ochoty na jedzenie hamburgera po tym jak na własnym komputerze znajdzie sieć o takiej nazwie. Jak inaczej można wykorzystać bliskość dużych obiektów i odpowiednio nazwaną sieć bezprzewodową można zobaczyć na filmie zamieszczonym na Youtube.

Wracając jednak do newsa na głównej gazety – mam szczerą nadzieję, że McDonald zareaguje. Jest to duża korporacja, która ma zapewne bardzo dobrych prawników, którzy potrafią wyciągnąć od wydawców takich bzdur okrągłe sumy pieniędzy. Tego typu zagrań ze strony portali nie powinno się ignorować ponieważ kłamliwe treści mimo wszystko mogą wpłynąć na opinię publiczną. Przykładowy proces z pewnością pomógł by przemyśleć redakcji gazety swoje podejście co do treści, czytelników i jakości własnej pracy.

Zastanawiam się jak nisko nasze portale mogą sięgnąć w wyścig po odsłony i użytkowników?