Polska

154 mln zł dla polskich twórców gier wideo. Przyznano dofinansowanie na 43 projekty

Piotr Kurek
154 mln zł dla polskich twórców gier wideo. Przyznano dofinansowanie na 43 projekty
Reklama

Polski rynek gier wideo stale rośnie w siłę. Znany na cały świat CD Projekt szykuje się do długo wyczekiwanej premiery Cyberpunk 2077 r. Jednak nie można zapominać o innych twórcach. To właśnie z myślą o nich powstał program GameINN dofinansowujący tworzenie i realizację pomysłów w tym sektorze.

Zobacz też: Grałem w Cyberpunk 2077 i już wiem czy warto czekać na premierę

Reklama

Zakończył się konkurs „Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014- 2020 działanie 1.2” organizowany przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju. Zgłoszono w nim 93 wnioski starające się o dofinansowanie z programu GameINN wspierającego polski rynek gier wideo. GameINN uruchomiono w 2016 r. i od czterech lat realizowany jest w ramach wspomnianego programu. Dzięki Funduszom Europejskim polscy twórcy z branży gier wideo mogą rozwijać swoje pomysły — nie tylko na same gry, ale także technologie towarzyszące procesom ich powstawania. Do konkursu, który rozpoczął się 16 grudnia 2019 r. i trwał do 17 kwietnia 2020 r. mogły stanąć przedsiębiorstwa, konsorcja przedsiębiorstw, konsorcja naukowo-przemysłowe (składających się z max 3 podmiotów, w tym co najmniej jednego przedsiębiorstwa i jednej jednostki naukowej). Początkowo budżet zamknięty był w kwocie 100 mln zł jednak został zwiększony o ponad 54 mln zł. W dotychczas przeprowadzonych konkursach GameINN dofinansowania w wysokości 474,3 mln zł przyznano 150 projektom.

Program GameINN to doskonały przykład wykorzystania potencjału rodzimych twórców, który pozwolił branży gamedev dynamicznie się rozwijać w ostatnich latach. Efekty prac B+R są i będą wykorzystywane dla zwiększenia konkurencyjności całego sektora i poszczególnych, często małych  firm, podnosząc jakość oferowanych produktów i usług. Ponad 470 mln zł wsparcia z NCBR to dobrze zainwestowane pieniądze i nasz wspólny wkład w budowanie marki Polski jako kraju ludzi kreatywnych i  przedsiębiorczych

— mówi minister nauki i szkolnictwa wyższego Wojciech Murdzek.

Polski sektor gier wideo z potężnym zastrzykiem pieniędzy. Ponad 154 mln zł dofinansowania trafi do 43 projektów


Dziś (8 lipca 2020 r.) wybrano 43 projekty, które otrzymają dodatkowe wsparcie finansowe. Pełną listę firm i pomysłów wybranych do dofinansowania, ale także tych, które nie spełniły kryteriów, nie uzyskały minimalnej liczby punktów lub zostały wykluczone z możliwości otrzymania dofinansowania znajdziecie na oficjalnych stronach Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.

Zobacz też: Gry będą droższe, ale bywało JESZCZE drożej. Teraz trudno mieć do kogokolwiek pretensje

Największe wsparcie otrzymają pomysłodawcy projektu "Innowacyjna technologia tworzenia wydarzeń multimedialnych opartych o walki dronów z synergią między poziomami: wirtualnym, rozszerzonym i fizycznym”. Rekomendowane dofinansowanie w wysokości 9 882 100,86 zł otrzyma BONGO MEDIA PRODUCTION sp. z o.o. wraz Polsko-Japońską
Akademią Technik Komputerowych.

Najwyżej oceniony projekt "Opracowanie platformy do prowadzenia gier szkoleniowych w wirtualnej rzeczywistości i rzeczywistości rozszerzonej oraz możliwością stosowania jej do grup szkoleniowych składających się z wielu uczestników i wykładowcy” wsparty zostanie kwotą 1 347 415,31 zł. Na liście znalazły się też pozycje typu: Pomysł "Opracowanie elementów prototypu innowacyjnej gry edukacyjnej do nauki języków obcych, opartej na autorskiej metodzie nauki” , "Opracowanie narzędzia do efektywnego tworzenia unikalnej warstwy artystycznej oddającej stylistykę komiksową w grach 3D”, "Pierścień haptycznej interakcji w grach wideo”, "Inteligentny system kreacji map do gier 3D oparty na platformie Unreal Engine wykorzystujący techniki uczenia maszynowego”, czy "Innowacyjna i zautomatyzowana komora fotogrametryczna z funkcją videogrametrii dla modelowania 3D” które również otrzyma ponad 9 mln zł dotacji.

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama