Polska

Kolejne 100 mln zł dla polskich twórców gier wideo

Grzegorz Ułan
Kolejne 100 mln zł dla polskich twórców gier wideo
Reklama

To już druga edycja programu GameIN, organizowana przez Narodowe Centrum Nauki i Rozwoju, a mającego na celu finansowe wsparcie branży gier w Polsce. Bez wątpienia na powstanie takiego programu wpływ miał między innymi globalny sukces CD Projektu, który notuje obecnie świetne wyniki sprzedaży. Władze dostrzegają więc spory potencjał w tej branży, a być może dzięki takim projektom w niedługim czasie uda się stworzyć kolejne produkcje obok Wiedźmina, które osiągną podobny sukces.

Nabór do drugiej edycji GameINN rozpocznie się 5 maja i potrwa do 6 lipca na stronie NCBR. Nie sposób wspomnieć tu o pierwszej edycji, której wynik odbił się głośnym echem w branży. Powodem czego było dofinansowanie właśnie CD Projektu, który zgarnął w niej 30 mln zł. Nie spodobało się to mniejszym graczom na rynku, dlaczego tak duża firma dostała największe wsparcie finansowe.

Reklama

Pomijając już zasadność tego wsparcia, Paweł ładnie Wam to opisał w podlinkowanym tekście, obecna edycja ma się skupić na projektach, które służyć będą nie tylko rozrywce.

prof. Maciej Chorowski, dyrektor NCBR:

Jednym z założeń programu GameINN jest opracowanie rozwiązań o charakterze badawczo-rozwojowym, które pozwolą skutecznie wykorzystać powstałe technologie m.in. do celów społecznych, edukacyjnych, medycznych i terapeutycznych.

Ponadto dostrzegł, że branża gier wideo ma obecnie największy potencjał i szanse na globalny sukces, nawiązując z pewnością do sukcesu CD Projektu. Z kolei wicepremier, minister nauki i szkolnictwa wyższego, Jarosław Gowin, dostrzega w tej branży motor napędowy do rozwoju całej polskiej gospodarki:

Jestem przekonany, że dzięki takim programom jak GameINN możemy liczyć na rozwój myśli informatycznej w Polsce, na rozwój kreacji artystycznych i wreszcie na rozwój polskiej gospodarki i podnoszenie poziomu zamożności Polaków

Jak podsumowano, obecnie w Polsce funkcjonuje 240 firm zajmujących się produkcją gier, a wartość całego rynku gier w 2015 roku przekroczyła 1,65 mld zł. Sam program GameINN ma na celu poprawę konkurencyjności polskich gier w globalnym starciu z innymi graczami. Zgłaszać się mogą do niego duże, jak i średnie i małe firmy, zajmujące się produkcją gier, również te, które uzyskały wsparcie w poprzedniej edycji.

Cieszy fakt, że polskie władze doceniają ten potencjał i organizują takie programy. W poprzedniej edycji, aż 38 projektów wsparte zostało kwotą 116 mln zł, z pewnością był to dla nich spory zastrzyk finansowy, który pozwolił na dalsze prace na swoimi produkcjami. Mam też nadzieję, że tamta, obecna i kolejne edycje, sprawią, że już niedługo głośno będzie na świecie o naszych kolejnych superprodukcjach.

Reklama

Źródło: Puls Biznesu.

Photo: IrynaTiumentsev/Depositphotos.

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama