Oto skrót najważniejszych newsów ze świata gier minionego tygodnia, czyli premiera MotoGP, TR Underworld za darmo, kontrowersyjna kolekcjonerka kontyn...
Oto skrót najważniejszych newsów ze świata gier minionego tygodnia, czyli premiera MotoGP, TR Underworld za darmo, kontrowersyjna kolekcjonerka kontynuacji Dead Island, nominacje do WGA, detronizacja FarmVille, kłopoty Gas Powered Games i przecieki o GTA V.
Poniedziałek - Zapowiedziano MotoGP 13
Świetna wiadomość dla fanów ściągania się na jednośladach opartego na licencji MotoGP. Gra ukaże się jeszcze w tym roku na konsolach stacjonarnych, PC i PSVita, a wedle zapowiedzi twórców ma zawierać wszystko to, do czego przyzwyczaiła nas seria, tzn. licencjonowanych zawodników i trasy, realistyczną grafikę (napędzaną przez nowy silnik graficzny), emocjonujące wyścigi i przede wszystkim, świetne odczucie prędkości.
W te zapewnienia pozwala nam wierzyć CV studia Milestone, odpowiedzialnego za grę, w którym znajdują się takie tytuły jak SBK Generations i WRC 3. Rozgrywka w MotoGP 13 tradycyjnie podzielona będzie na tryby: oficjalny (Mistrzostwa Świata), kariery (prowadzenie jednego zawodnika) i multiplayer.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=kEyxznPbnTw
Wtorek - Tomb Raider Underworld za darmo
Model cluod gamingowego free-to-play zyskuje kolejnego przedstawiciela. Square-Enix na stronie Core Online udostępniło, w zamian za oglądanie reklam, ostatnią odsłonę cyklu z Larą Croft w roli głównej. System jest prosty i 20 minut gry, „kosztuje” minutę oglądania reklam. Dodatkowo, można się ich pozbyć za niespełna 10-dolarową opłatą. Zagrać można bezpośrednio z okna przeglądarki, po zainstalowaniu niezbędnej aplikacji i wybraniu interesującego nas poziomu.
Tę platformę dystrybucji, japoński wydawcą zastosował także w wypadku innych swoich tytułów jak Hitman: Blood Money , Mini Ninjas i Lara Croft and the Gurdian of Light. W przypadku rozgrywki obowiązuje zasada – im lepsze łącze tym lepsza jakość, a save’y zapisywane są na naszym koncie w serwisie.
Więcej o serii Tomb Raider możecie przeczytać TU, a o nadchodzącej części TUTAJ
Środa – Przeprosiny za kontrowersyjną zawartość kolekcjonerki Dead Island Riptide
Deep Silver, będące światowym dystrybutorem gry, przeprosiło wszystkich, którzy mogli poczuć się urażeni dołączeniem do edycji Zombie Bait figurki żeńskiego korpusu, znanego ze świetnego trailera pierwszej części. Firma wydała nawet specjalne oświadczenie, w którym czytamy:
Szczerze żałujemy naszego wyboru. Przez cały czas zbieramy komentarze i opinie od społeczności związanej z grą oraz entuzjastów elektronicznej rozrywki z całego świata, które poruszone zostaną na dzisiejszych zebraniach z międzynarodowym zespołem Deep Silver. W chwili obecnej pragniemy tylko ponownie przekazać całej społeczności, wszystkim fanom oraz branży, to jak bardzo jest nam przykro. Dołożymy wszelkich starań, by podobne zdarzenie już nigdy nie miało miejsca.
Trudno jest jednoznacznie osądzić sprawę. Być może był to zamierzony chwyt marketingowy, mający wzbudzić medialny szum wokół gry. Nie zmienia to faktu, że na świetnie zapowiadającą się kontynuację polskiego hitu przyjdzie nam poczekać do 26 kwietnia.
Czwartek – Ujawniono nominacje do nagrody Writers Guild Awards
Stowarzyszenie Amerykańskich Scenarzystów Filmowych wytypowało sześć gier, które powalczą o miano realizacji najlepszego scenariusza w 2012 roku. A są to: 007 Legends, Assassin’s Creed III, Assassin’s Creed III: Liberation, Epic Mickey 2: Siła Dwóch, Halo 4 oraz Uncharted: Złota Otchłań. Plebiscyt zostanie rozwiązany 17 lutego.
Dobór kandydatów może nieco dziwić osoby zaznajomione z wirtualna rozrywką, brakuje np. tytułów takich developerów jak Rockstar Games czy Bioware, które to studia rokrocznie bojkotują ceremonię. Takie tytuły jak seria GTA, Mass Effect czy Red Dead Redemption z pewnością stanowiłyby znakomitą konkurencję, tym samym utrudniając wybór najlepszej produkcji.
W zeszłym roku nagrodę za najlepszy scenariusz zgarnęła produkcja Naughty Dog, Uncharted 3: Oszustwo Drake’a, w której główny bohater, wzorowany na Indianie Jonesie musi odszukać legendarne miasto Ubar.
Piątek – FarmVille nie jest już najpopularniejszą grą na Facebooku
Nowym królem jest firma King.com, reprezentowana na najpopularniejszym portalu społecznościowym m. in. Przez Candy Crush Saga czy Bubble Witch Saga. W tę pierwszą produkcję gra codziennie 9,7 mln użytkowników, podczas gdy FarmVille może się poszczycić jedynie 8,8 mln uruchomień. Receptą na sukces okazała się dojmująca prostota – gra polega jedynie na łączeniu ze sobą trzech elementów, a także powszechność dostępu także na platformach mobilnych. Jeśli jeszcze nie wiecie co to za gra, to w jej poznaniu pomoże Wam ten filmik:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=9C26KxEZ0DE
Sobota – Gas Powered Games w tarapatach
Twórcy takich gier jak Dungeon Siege i Supreme Commender powierzyli swój los w ręce graczy, którzy mogą dotować ich projekt Wildman na Kickstarterze. To od powodzenia tej gry, będącej połączeniem action-RPG i RTS zależy przyszłość całego studia. Na zrealizowanie projektu potrzeba 1,1 mn dolarów. Oto cytat z oświadczenia prezesa GPG:
Prowadzimy naszą kampanię dalej, czy zamykamy ją w przeciągu kilku dni? Wybór należy do Was.
Developera od dłuższego czasu trapią problemy finansowe, które przejawiały się m. in. w masowych zwolnieniach pracowników i skasowaniu kilku dobrze rokujących gier (King and Castles i Age of Emipres Online – zaprzestanie rozwijania).
Zamknięcie firmy odbiło by się ze szkodą na graczach, którym studio przez wiele lat oferowało pokaźną listę wartościowych tytułów.
Niedziela – GTA V na PC?
We francuskiej filii Amazonu pojawiła się możliwość zamówienia GTA V w wersji na komputery osobiste. Choć nie jest to w żadnej mierze potwierdzona przez Rockstara informacja, to do myślenia może nam dać fakt, że Amazon już wielokrotnie był miejscem przecieków na temat wielu gier, które później znajdowały swe potwierdzenie w rzeczywistości.
Do przygotowania wersji na PC, developera może także skusić petycja online podpisana przez 125 tysięcy osób, domagająca się konwersji. Warto zwrócić uwagę, że taki sam obrót sprawa przyjmowała przy okazji czwartej części cyklu, kiedy to wersja na komputery została wydana kilka miesięcy po konsolowej i niestety łatana przez kolejny rok z powodu bardzo wysokich wymagań sprzętowych.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu