13

FREE NOW, czyli nowy rozdział i nowe usługi dla aplikacji mytaxi

Wróciłem właśnie z konferencji prasowej, na której przedstawiciele polskiego oddziału mytaxi i hive oficjalnie zapowiedzieli zmianę marki na FREE NOW. Zmiana ta od dzisiaj została wprowadzona jednocześnie na 9 rynkach, na których mytaxi działał do tej pory.

Zmiana nazwy to też zapowiedź nowego kierunku, w którym FREE NOW będzie teraz podążał, czyli multiplatformowość. Oznacza to ni mniej ni więcej, iż z czasem w aplikacji FREE NOW zamówimy nie tylko taksówkę, ale skorzystamy z innym usług grupy, do której należą stacje ładowania CHARGE NOW czy aplikacja do wynajdowania i rezerwacji miejsc parkingowych PARK NOW, ale także wypożyczalnia hulajnóg elektrycznych hive, która jako pierwsza zawita już jesienią w aplikacji FREE NOW.

Łukasz Gontarek, city manager hive w Warszawie:

Bardzo nas cieszy, że usługa hive już jesienią będzie dostępna również dla użytkowników korzystających z aplikacji FREE NOW. Aktualnie e-hulajnogi hive są dostępne w 7 miastach Europy, w tym w Warszawie oraz Wrocławiu, a do końca roku naszym celem jest rozszerzenie swojej obecności na około 20 miast i stanie się głównym europejskim dostawcą e-hulajnóg.

Sama zmiana marki na samochodach czy w aplikacji ma już miejsce. Na ulicach miast, w których jeździły taksówki z logiem mytaxi, widać już je z nowym logo FREE NOW, a w sklepach mobilnych dostępna jest już aktualizacja aplikacji, po zainstalowaniu której zmieni się jej nazwa i opisy.

Eckart Diepenhorst, CEO FREE NOW w Europie:

Stajemy się globalnym graczem, za którym stoją silni inwestorzy. Za zmianą nazwy idzie przemiana w kierunku multiplatformy, a jej pierwszy etap rozpoczął się w ubiegłym roku, gdy wprowadziliśmy z sukcesem e-hulajnogi hive na ulice europejskich miast i zmieniliśmy interfejs aplikacji dodając nowe opcje. Taksówki nadal pełnią ważną rolę w naszej usłudze, ale wierzymy, że dołączenie kolejnych alternatywnych usług mobilnościowych w aplikacji, takich jak wynajem e-hulajnóg, ułatwi użytkownikom poruszanie się po mieście i przekona ich do multimodalnego korzystania z transportu. Nasza misja, to mobilność dostępna dla każdego – bez względu na wiek, zarobki i miejsce zamieszkania.

Początek tworzenia multiplatformy złożonej z różnych usług, to tylko odpowiedź na zamieniający się rynek i potrzeby mieszkańców miast, jednak nadal oczkiem w głowie pozostaje zamawianie taksówek, w których FREE NOW może pochwalić się największym zestawem innowacji wśród podobnych aplikacji dostępnych na rynku.

Krzysztof Urban, dyrektor zarządzający FREE NOW Polska:

Uważamy, że mobilność to coś więcej, niż tylko przemieszczanie się z punktu A do B. Musi ona gwarantować wolność wyboru, bezpieczeństwo, innowacyjność i transparentność. Dlatego, nasz model operacyjny nie ulega zmianie. Nadal współpracujemy wyłącznie z licencjonowanymi kierowcami, którzy gwarantują bezpieczeństwo i doświadczenie. Będziemy się rozwijać wprowadzając nowe opcje i odpowiadać na zapotrzebowanie rynku.

Wymieniono tu przede wszystkim usługę Lite z najniższą stawką za przejazd i z gwarancją ceny, którą pasażer widzi przy zamawianiu taksówki, usługę Match, dzięki której pasażerowie mogą się podzielić opłatą za kurs, jeśli podróżują w tym samym kierunku, czy usługę Plus, w której zamówimy auta z wysokim standardem.