Ford trochę zwlekał, ale wreszcie pokazał pierwsze oficjalne zdjęcia Focusa ST w wersji kombi. Bez wątpienia będzie to jeden z najbardziej dynamicznych samochodów w swojej klasie, a przy tym zachowa praktyczne walory. Nowa wersja jest też znacznie bardziej ugrzeczniona w stosunku do poprzedniej generacji, dla jednych będzie to wada dla innych zaleta.
Ford Focus ST kombi
Patrząc na Focusa ST w wersji kombi, na pierwszy rzut oka trudno go odróżnić od modelu ST-Line. W oczy rzucają się w zasadzie tylko duże, 18-calowe felgi z oponą o niskim profilu i czerwone zaciski hamulców. Poza tym Ford na prezentację tego typu nadwozia wybrał chyba najuboższą wersję, auto wyposażone jest w światła halogenowe i nie posiada nawet przyciemnianych szyb z tyłu. Szczerze powiedziawszy nie wiem czemu ma to służyć. Oznacza to niestety, że najtańsza wersja wyposażenia ST2 będzie w standardzie posiadała halogeny, za światła LED trzeba będzie dopłacić, tak jak we wszystkich innych wersjach.
Szczerze powiedziawszy to trochę to boli, bo nawet model z silnikiem diesla kosztuje przynajmniej 120 200 PLN (kombi), a za wersję z motorem benzynowym trzeba zapłacić już ponad 137 000 PLN. Nadwozie typu kombi jest wycenione o 4000 PLN drożej niż podstawowy hatchback. W zamian za to otrzymujemy nieco większą przestrzeń ładunkową, która jest też bardzo praktyczna, a po złożeniu siedzeń otrzymujemy niemal płaską podłogę.
Silnik | 2.3 EB M6 | 2.3 EB A7 | 2.0 EcoBlue 6M |
Ford Focus ST2 hatchback | 133 400 PLN | 143 350 PLN | 116 200 PLN |
Ford Focus ST3 hatchback | 144 700 PLN | 154 650 PLN | 127 500 PLN |
Ford Focus ST2 kombi | 137 400 PLN | 147 350 PLN | 120 200 PLN |
Ford Focus ST3 kombi | 148 700 PLN | 158 650 PLN | 131 500 PLN |
Z tyłu też zbyt wiele się nie dzieje, a jedynym wskazaniem na to, że mamy do czynienia z mocniejszym autem jest podwójny wydech. Silniki pozostały bez zmian, dwulitrowy diesel oferuje 190 KM i dostępny jest tylko z manualną skrzynią biegów. Silnik benzynowy o pojemności 2,3l dostępny będzie zarówno z ręczną jak i automatyczna przekładnią, a w standardzie zaoferuje moc 280 KM i 420 Nm momentu obrotowego. Więcej na temat zmian w Focusie ST w stosunku do standardowej napisałem kilka miesięcy temu.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu