Volkswagen szykuje na jesień dwie bardzo ważne premiery. Pierwsza z nich to wspominany już elektryczny model ID.3, które zebrał do tej pory już 15 000 zamówień, a druga to nowy Golf 8. generacji, który zapowiada wiele nowinek technologicznych, a także całkowicie zmieni wygląd kokpitu. Trzeba przyznać, że zapowiedź wygląda całkiem okazale.
Volkswagen prezentuje szkic kokpitu Golfa 8. generacji, wreszcie jest nowocześnie
Volkswagen Golf Mk8 to przeskok technologiczny
Zacznijmy od kokpitu, szkic widoczny poniżej został zaszyty w sprawozdaniu firmy i początkowo nikt nie zwrócił na niego uwagi. Wszystko wskazuje na to, że nowy Golf, który zadebiutuje we wrześniu na salonie samochodowym we Frankfurcie zaserwuje nam małą rewolucję wewnątrz. Nowa deska rozdzielcza jest bardzo nowoczesna i na myśl przywodzi mi nieco rozwiązanie stosowane w Mercedesie. Mamy zatem tutaj dwa duże ekrany umieszczone w jednej płaszczyźnie i za jedną powłoką. Przeciwnicy wystających tabletów będą wniebowzięci i trzeba przyznać, że jeśli projekt faktycznie trafi do finalnego produktu, to Golf zyska sporo świeżości.
Uwagę zwraca też bardzo minimalistyczna pozostała część kokpitu, na środku mamy w zasadzie tylko kilka przycisków i otwory wentylacyjne. Całe sterowanie zostanie prawdopodobnie przerzucone na kierownicę oraz na dotykowy ekran systemu infotainment. Prawdopodobnie doczekamy się też nowych wzorów wirtualnego kokpitu, które dzięki cieniowaniu wyglądają bardziej nowocześnie. Osobiście tak jak nigdy nie podobała mi się deska rozdzielcza Golfa, tak jestem pod dużym, pozytywnym wrażeniem tego projektu.
Z zewnątrz nowy Golf jest już znacznie mniej rewolucyjny, prawdopodobnie nieco urośnie zapewniając jeszcze więcej miejsca wewnątrz. Zmienią się też kształty świateł z przodu i tyłu, ale bryła samochodu pozostaje w dużym stopniu bez zmian. Warto natomiast zaznaczyć, że Volkswagen zamierza mocno postawić na hybrydy, po części po to aby sprostać zaostrzającym się normom emisji spalin. W ofercie pozostanie na pewno jednostka benzynowa o pojemności 1.5l oraz pojawi się nowy silnik diesla również o pojemności 1.5l. Prawdopodobnie w obu przypadkach opcjonalnie będzie dostępna tzw. miękka hybryda z instalacją 48V. Golf będzie pierwszym autem z taką instalacją w koncernie Volkswagena.
Premiera będzie miała miejsce we wrześniu, ale pierwsza testowa produkcja ma ruszyć w Wolfsburgu już w czerwcu. Pierwsze egzemplarze powinny trafić do nabywców na przełomie 2019 i 2020 roku.
źródło: AutoExpress
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu