Każda inicjatywa, która ma na celu edukację w zakresie bezpiecznego korzystania z dostępu do sieci jest warta uwagi i promocji. Do takiej kategorii z pewnością należy gra mobilna FireW@lly.
Gra powstała w ramach projektu „Kampanie edukacyjno-informacyjne na rzecz upowszechniania korzyści z wykorzystywania technologii cyfrowych”, realizowanego przez Kancelarię Prezesa Rady Ministrów, Państwowy Instytut Badawczy NASK i Centrum Nauki Kopernik.
Jednak finalnie grę wykonało poznańskie studio DOJI, tak więc oddajmy głos najpierw jednemu z twórców gry, który na początku tego roku, tak ją opisywał na jednej z grup na Facebooku - Grywalizacja:
Zdecydowaliśmy się na grę RPG z rysunkową, uroczą szatą graficzną. We wnętrzu komputera programy i aplikacje występują w formie żywych stworków. Wcielamy się w postać programu typu "internet security", niebieskiego wilczka o imieniu "W@lly". Gra w dużej części jest grą konwersacyjną - rozmawiamy z innymi programami i rozwiązujemy ich problemy. Jest tam 37 misji i tyle samo zadań edukacyjnych, krótka fabuła w postaci animowanych przerywników, kilkanaście postaci z czego każda ma nagrany głos, postaci są w pełni animowane.
Jakie to problemy? Głównie związane z ochroną danych osobowych, hasłami dostępu, szkodliwymi treściami czy fake newsami. Rozwiązując te problemy, można się dowiedzieć tego, jak na przykład tworzyć silne hasła i na co przy tym zwrócić szczególną uwagę - pisaliśmy o tym, przy okazji publikacji zaleceń przez CERT Polska.
Źródło: NASK.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu