Przyznaję, że tuż po oficjalnej prezentacji PlayBooka byłem bardzo pozytywnie nastawiony do tabletu RIM. Blogerzy i dziennikarze technologiczni podnie...
Według pojawiających się w sieci informacji, RIM w planach sprzedaży na drugi kwartał założył, że 2,4-2,5 mln PlayBooków znajdzie swoich nabywców w tym okresie. Serwis DigiTimes podał jednak informację, że od kwietniowej premiery, RIM sprzedał tylko 0,5 mln tabletów, a prognozy obniżono do 800-900 tys sprzedanych urządzeń.
Oczywiście, pamiętać musimy, że dane dotyczące sprzedaży zawsze spływają z pewnym opóźnieniem oraz często obarczone są kilku procentowym błędem. W przypadku PlayBooka chyba nie należy spodziewać się, że wspomniane liczby nagle mocno skoczą w górę.
Problemem PlayBooka jest jego nadmierne powiązanie z telefonami BlackBerry. Stworzony przez RIM tablet część funkcji (w tym klienta e-mail) udostępnia tylko w trakcie połączenia ze smartphone'ami tej samej firmy. Taka strategia powoduje, że PlayBook nie jest całkowicie samodzielnym urządzeniem, a to z kolei odbija się w sprzedaży.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu