Mobile

Facebookowy "Like" w końcu trafia do aplikacji mobilnych. Zacznie się Wielka Aktualizacja?

KM
Kamil Mizera
8

Przycisk „Like” na dobre stał się częścią naszej rzeczywistości i sposobu, w jaki dzielimy się znalezionymi w sieci treściami z naszymi znajomymi. Wyrażenia typu „lajkować” nie tylko stanowią codzienny element słownika internetu, ale przechodzą również do świata rzeczywistego. Jest to ogromny sukces...

Przycisk „Like” na dobre stał się częścią naszej rzeczywistości i sposobu, w jaki dzielimy się znalezionymi w sieci treściami z naszymi znajomymi. Wyrażenia typu „lajkować” nie tylko stanowią codzienny element słownika internetu, ale przechodzą również do świata rzeczywistego. Jest to ogromny sukces Facebooka, który pragnie powtórzyć również Google z jego +1. I choć „Like” zdominował sieć, na próżno było szukać tej funkcjonalności w aplikacjach mobilnych. Przynajmniej do tej pory.

Facebook, który od dłuższego czasu intensywnie inwestuje w rozwój swojego mobilnego ekosystemu, w końcu przygotował integrację z tą funkcją. Od tej pory twórcy aplikacji mogą dodawać do swoich produktów przycisk „Like”, który będzie zintegrowany z Facebookiem. Jak to będzie działać?

Jeżeli aplikacja będzie miała zaimplementowaną nową funkcję, to po kliknięciu na przycisk ”lubię to” (bez względu na to, jak będzie wyglądał) pod daną treścią, wiadomość o tym trafi do naszego znajomego na Facebooku i pojawi się w jego centrum powiadomień. Oprócz tego polubiony wpis będzie można dodać do swojego Timeline. Na razie zintegrowano w ten sposób Instagram oraz Foursquare.

Jedyny minus tego rozwiązania, przynajmniej patrząc z punktu widzenia Facebooka, to to, że jeżeli dana wiadomość ma dotrzeć do wybranej osoby, musi ona również mieć zintegrowane konto z daną aplikacją. Bez tego ani rusz. W szerszej perspektywie, aby ta funkcja rzeczywiście była przydatna, nasze konta na Facebooku musiałyby być połączone z dziesiątkami różnych aplikacji.

Niemniej jednak Facebook wykonał właśnie kolejny niezwykle istotny krok w stronę mobile. Jeżeli uda mu się wprowadzić swój przycisk „Like” w świat aplikacji mobilnych, to w końcu może zacznie czerpać większe korzyści z aktywności użytkowników, korzystających ze smartfonów czy tabletów. Myślę również, że deweloperzy nie odmówią sobie implementacji tej nowej funkcji w ich produktach. Wciąż webowy Facebook stanowi główny punkt odniesienia dla treści tworzonych przez użytkowników danych aplikacji. Ciekawe, czy Google odpowie w jakikolwiek sposób na obecną sytuację. Jak na razie aplikacje, za pomocą których można dzielić się treściami na Google+ można policzyć na palcach.

Co sądzicie o tej funkcji, przyjmie się?

 

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

FacebookMobilelike