Ostatni rok dla Research In Motion nie należał do udanych. Firma zmaga się z problemami finansowymi, a jej urządzenia nie zyskują w oczach przeciętneg...
Wybór pola bitwy przez Samsunga nie jest przypadkowy. Wciąż niewiele producentów czołowych marek telefonów kieruje swoją ofertę do klienta biznesowego. Na piedestale jest BlackBerry i choć coraz odważniej o ten segment rynku walczy Apple, to wciąż jest tutaj sporo miejsca dla dużego gracza z odpowiednim produktem. Nie przypadkowy jest również dobór broni. Samsung postawił oczywiście na swój flagowy produkt: Galaxy S3. Co chce zaoferować biznesowi?
Czy przeznaczony dla biznesu Galaxy S 3 jest w stanie realnie zagrozić pozycji BlackBerry w tym sektorze? Wydaje się, że na razie nie. Platforma RIMu oferuje podobne rozwiązania oraz wiele dodatkowych, jak chociażby szyfrowanie na poziomie sieci. Poza tym BlackBerry to niezwykle silna marka i swoją renomę w biznesie wypracowywała przez lata. Jednak Samsung ma szansę swoim specjalnie doposażonym modelem zaistnieć z tym segmencie rynku i jeżeli mu się to uda, to zapewne będzie dalej rozwijał usługi dla biznesu. Na jego korzyść może działać to, że RIM nie śpieszy się bardzo z nowymi modelami telefonów i pod tym względem Galaxy może być ciekawą propozycją.
Trudno powiedzieć, czy Samsung rzeczywiście chce realnie powalczyć o klienta biznesowego. Może to być po prostu skutek polityki firmy nastawionej na jak najszerszą promocję nowego flagowego modelu, a biznes to po prostu kolejny rynek. Niemniej jednak Samsung ma środki, aby móc powalczyć o ten sektor.
Jak myślicie, czy Galaxy S3 nadawałby się na telefon biznesowy?
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu