7

Facebook zwiększa zasięg i pracuje nad dostępem do serwisu dla dzieci

Najpopularniejszy serwis społecznościowy świata zmierza do przekroczenia magicznej bariery miliarda zarejestrowanych osób. Im Facebook jest jednak większy, tym trudniej zdobywać nowych użytkowników. Dlatego w opracowaniu jest mechanizm, który pozwoli rejestrować się na Facebooku dzieciom poniżej trzynastego roku życia. Pod kontrolą rodziców lub opiekunów dzieci uzyskają dostęp do aplikacji i gier, przez co zwiększy się ich […]

Najpopularniejszy serwis społecznościowy świata zmierza do przekroczenia magicznej bariery miliarda zarejestrowanych osób. Im Facebook jest jednak większy, tym trudniej zdobywać nowych użytkowników. Dlatego w opracowaniu jest mechanizm, który pozwoli rejestrować się na Facebooku dzieciom poniżej trzynastego roku życia. Pod kontrolą rodziców lub opiekunów dzieci uzyskają dostęp do aplikacji i gier, przez co zwiększy się ich potencjał reklamowy. Z pewnością Facebook przewidział to oprócz chęci zwiększenia zasięgu.

Obecnie Facebook nie zezwala oficjalnie na rejestrowanie się w serwisie osób mających mniej niż 13 lat. Zdeterminowane dzieci mogą oszukiwać z datą urodzenia, dlatego w opracowaniu jest już technologia pozwalająca na zakładanie kont przez najmłodszych w sposób legalny. Konta dzieci mają być sprzężone z kontami osób dorosłych, aby możliwa była kontrola oraz filtrowanie treści do której będą miały dostęp nasze pociechy. Bardzo istotne są kwestie prywatności, dlatego Facebook ostrożnie i bez pośpiechu podchodzi do udostępnienia rejestracji najmłodszym.

Ile Facebook może zyskać na otwarciu dostępu do serwisu dzieciom? Jak podają raporty konsumenckie, w ubiegłym roku 7,5 miliona dzieci poniżej trzynastego roku życia korzystało z serwisu. W tym aż 5 milionów to dzieci mające mniej niż 10 lat. Taki wolumen z pewnością przybliży Facebooka do złamania bariery miliarda użytkowników.

Dodatkowy ruch Facebook zapewne mądrze wykorzysta. Już teraz mówi się o przekazaniu dostępu do wybranych i zweryfikowanych aplikacji na Facebooku dzieciom. A te, o ile wprowadzony zostanie sklep z aplikacjami, mogą być w serwisie płatne. Stąd już krótka droga do podniesienia profitów firmy z prowizji na sprzedaży programów na Facebooka, którego traktuje się wśród programistów już praktycznie tak samo jak platformę iOS czy Android.

Źródło obrazka: 1.