Felietony

Facebook zniknie do 2020 roku - twierdzą analitycy. Czy rzeczywiście tak się stanie?

Marcin Kamiński
Facebook zniknie do 2020 roku - twierdzą analitycy. Czy rzeczywiście tak się stanie?
42

Świat szybko idzie do przodu, a trendy i mody w internecie zmieniają się co roku. Dlatego też często pojawia się ważne pytanie – kiedy skończy się złota era Facebooka? Sieć jest na tyle dynamicznym tworem, że ciężko utrzymać się w niej w roli lidera nieprzerwanie przez kilka lat. Dlatego też analit...

Świat szybko idzie do przodu, a trendy i mody w internecie zmieniają się co roku. Dlatego też często pojawia się ważne pytanie – kiedy skończy się złota era Facebooka? Sieć jest na tyle dynamicznym tworem, że ciężko utrzymać się w niej w roli lidera nieprzerwanie przez kilka lat. Dlatego też analitycy przewidują, że zmienią się nasze gusta i technologia, a sam Facebook zniknie na dobre w roku 2020. Czy rzeczywiście za osiem lat zapomnimy o najpopularniejszym obecnie serwisie społecznościowym świata?

Nic nie trwa wiecznie, szczególnie w internecie. Pamiętacie czasy panowania Yahoo? Owszem, firma dziś nadal zatrudnia 13,000 pracowników i zarabia pieniądze, jednak wartość firmy to obecnie jedynie 10% tego, na ile Yahoo było wyceniane w roku 2000. Podobnie może stać się za kilka lat z Facebookiem. Dlatego bardzo ważne dla serwisu Marka Zuckerberga jest podążanie za trendami. Już teraz Facebook bardzo mocno stara się przejść z opasłego serwisu internetowego na mobilność. Mimo zakupu kilku mniejszych firm nadal daleko serwisowi do zgrabnie działającej aplikacji mobilnej.

Wartość jednej akcji Facebooka 18 maja wynosiła 38 dolarów. Obecnie waha się w okolicach 27 dolarów, spadek jest więc całkiem duży. Nie wróży to końca serwisu, lecz pokazuje jedynie jak bardzo nadmuchane były jego dotychczasowe wyceny.

Mody się jednak zmieniają i Facebook w ciągu najbliższych lat walczyć będzie musiał o utrzymanie pozycji lidera. Yahoo czy Google były wielkimi firmami informatycznymi pierwszej generacji – odpowiadały za uporządkowanie informacji w sieci. Facebook, którego można nazwać firmą drugiej generacji, zaskoczyła nas usługami społecznościowymi. Trzecia generacja firm koncentruje się już na skutecznej monetyzacji użytkowników mobilnych. Niestety firmy z jednej generacji najczęściej nie odnoszą sukcesów w kolejnej. Czy tak będzie z Facebookiem?

W tej chwili trudno jest wskazać usługę, która w ciągu najbliższych lat będzie mogła nam Facebooka zastąpić. Takie jednak pojawiają się niezapowiedzianie i z zaskoczenia, dlatego osobiście prognozy zniknięcia najpopularniejszego obecnie serwisu społecznościowego świata do roku 2020 osobiście uważam za prawdopodobne. A Wy?

Źródło obrazka: 1.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

FacebookMobile