Od ponad tygodnia mam możliwość korzystać z nowego pomysłu Facebooka na News Fed, czyli strumień aktywności i pomimo naprawdę dobrego pierwszego wraże...
Facebook zapytał mnie o opinię nt. nowego News Feeda - odpowiedzi nie były przychylne
Od ponad tygodnia mam możliwość korzystać z nowego pomysłu Facebooka na News Fed, czyli strumień aktywności i pomimo naprawdę dobrego pierwszego wrażenia, coraz częściej irytują mnie wprowadzone zmiany. Okazuje się bowiem, że powiększenie treści w celu ich uwypuklenia nie musi być najlepszym sposobem na usprawnienie korzystania z serwisu, szczególnie w przypadku Facebooka, gdzie przepływ informacji jest przeogromny. Dziś Facebook poprosił mnie o wyrażenie opinii odnośnie nowości, wybierane odpowiedzi nie należały jednak do kategorii pozytywnych.
Wśród kilkunastu pytań składających się na ankietę większość brzmiała bardzo podobnie - jak zmiana wpłynęła na to jak dobrze utrzymujesz kontakt z najbliższymi czy widoczność istotnych dla ciebie informacji. Niestety, na większość pytań odpowiadałem w podobnym tonie - nie odczułem różnicy, lub jest o (wiele) gorzej. Niestety, nie wszystkie koncepty sprawdzają się w codziennym użytku, a takich wpadek jest co najmniej kilka.
Nie chciałbym zbyt wcześnie wystawiać oceny, dlatego z finalnym werdyktem jeszcze się wstrzymam i podzielę się nim z Wami w kolejnym wpisie, który poświęcę wszystkim aspektom zmiany szykowanej przez Facebooka. Już teraz jednak odczuwam irytację korzystając z teoretycznie wygodniejszej i bardziej przejrzystej prezentacji zdjęć - treść ich opisu wyświetlana jest białą czcionką w górnej części zdjęcia i pomijając już skracanie tych opisów (co wielokrotnie czyni te opisy niezrozumiałymi), to najczęściej w ogóle nie można ich dojrzeć, ze względu na jasną kolorystykę zdjęcia.
Zawodzi niestety także algorytm wybierający najistotniejsze dla mnie wpisy - bardzo często pojawiają się tam posty osób i stron, z którymi od dawna nie utrzymuję kontaktu na portalu. Bardziej zadziwiający jest jednak fakt braku możliwości wczytania najnowszych aktywności - pomimo wybrania zakładki "Most Recent" strumień zawiera wpisy sprzed kilku-, kilkunastu godzin, a nawet sprzed kilku ostatnich dni.
Pojawił się także temat reklam - czy te wyświetlane w nowym News Feedzie są mniej lub bardziej nachalne od poprzednich? Odpowiedziałem, że nie odczułem różnicy, ponieważ faktycznie tak jest. Czy nowy nowy News Feed prezentuje ciekawsze i bardziej angażujące historie? Z całą pewnością nie, a "ulepszony" interfejs tylko utrudnia konsumpcję nawet tych z naszych kręgów zainteresowań. Na koniec, Facebook umożliwił wskazanie dowolnych przemyśleń na temat zmian na Facebooku, gdzie nie omieszkałem wspomnieć o największym rozczarowaniu w nowym News Feedzie. Całkiem nowy sidebar po lewej stronie serwisu nie umożliwia zarządzania ulubionymi zakładkami, co dzieje się od teraz automatycznie (jak przeczytałem w FAQ) - kompletna bzdura.
Na pewno wielu z Was chciałoby wypróbować nowy pomysł Facebooka. Chciałbym delikatnie ostudzić Wasz zapał - News Feed nie jest na tyle dopracowanym produktem, by móc udostępnić go większemu gronu osób. Wiele elementów serwisu nie uległo zmianie, przez co widoczny jest lekki dysonans pomiędzy nimi, a nowym strumieniem. Przed Facebookiem jest jeszcze wiele pracy i jestem niezmiernie ciekaw, czy inne osoby biorące udział w ankiecie podzielają moje zdanie - gdy emocje już opadną, na światło dzienne wychodzi cała masa niedociągnięć, które naprawdę drażnią.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu