Sprawdź jaki laptop Intel Evo jest najlepszy dla Ciebie Więcej
Moje przemyślenia

Facebook wykorzysta Twoje dane w reklamach - oto jak temu zapobiec

KK
Konrad Kozłowski
11

Nadchodzą ciężkie czasy dla "Facebookowiczów". Firma jak nigdy musi zacząć przynosi prawdziwe pieniądze - a na czym innym zacząć zarabiać jak nie reklamach i własnych użytkownikach? No właśnie to połączenie jest bliższe nam wszystkim niż się to wydaje. Być może już teraz Twoje zdjęcia towarzyszą rek...

Nadchodzą ciężkie czasy dla "Facebookowiczów". Firma jak nigdy musi zacząć przynosi prawdziwe pieniądze - a na czym innym zacząć zarabiać jak nie reklamach i własnych użytkownikach? No właśnie to połączenie jest bliższe nam wszystkim niż się to wydaje. Być może już teraz Twoje zdjęcia towarzyszą reklamom i linkom sponsorowanym na tym portalu. Jak temu zapobiec?

Na całe szczęście Facebook nie robi trudności, by powiedzieć "nie" takim akcjom i zatrzymać swoje zdjęcia dla siebie i swoich znajomych. By to uczynić, należy udać się do ustawień konta, do których link dostępny jest pod strzałką w prawym górnym rogu portalu. W menu po lewej wybrać "Reklama na Facebooku" i jesteśmy "w domu".

Jak widzimy są dwa typy reklam. Te, których autorami są firmy trzecie oraz wyniki działań naszych znajomych, gdy polubią produkt lub usługę. W obydwu przypadkach nasz zdjęcie może być zaraz obok reklamy, więc zalecałbym zmianę ustawień obydwu rodzajów reklam. Wystarczy kliknąć "Edytuj...", a na kolejnej podstronie wybrać "Nikt" i gotowe.

Facebook coraz śmielej wprowadza nowości, które opierając się na ustawieniach, do których nie przywiązywaliśmy do tej pory uwagi. Samo za siebie mówi stwierdzenie:

Facebook nie daje aplikacjom innych firm ani sieciom reklamowym prawa do wykorzystywania imion, nazwisk i zdjęć użytkowników w reklamach. Jeśli w przyszłości zezwolimy na to, udostępnimy użytkownikom ustawienie prywatności kontrolujące wykorzystywanie ich informacji w ten sposób.

I to się już rozpoczęło. Co prawda nasze dane nie są przekazywane firmom trzecim, ale nasz wizerunek - imię i nazwisko, a często także i zdjęcie, towarzyszyć może reklamom na Facebooku lub jego wtyczkach, umieszczonych na stronach tychże firm. Niestety, ale niemożliwe jest założenie konta w tym serwisie, bez regularnego kontrolowania go. Nie mam na myśli cogodzinnego sprawdzania czy nie dostaliśmy wiadomości, lecz chodzi mi o profilaktyczne doglądanie ustawień naszej prywatności. Facebook już wielokrotnie zaliczył "wtopę" jeżeli chodzi o te kwestie, chociażby ostatnie wydarzenia odnośnie naszych adresów e-mail. Czy oznacza to, że nadszedł czas na "usunięcie"* konta? Raczej nie, ale od teraz, trzeba być podwójnie czujnym.

* - usunięcie konta nie oznacza fizycznego usunięcia naszych danych z serwerów Facebooka

Źródło, grafika.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy: