14

Facebook wprowadził swoją wersję retweet

Retweet to możliwość przekazania dalej informacji jaka ukazała się w serwisie Twitter. Funkcja ta była wymyślona przez użytkowników i dopiero w późniejszym etapie zaadoptowana jako standardowa opcja Twittera. Facebook do chwili obecnej dawał możliwość przekazywania informacji dalej ale bez zaznaczenia od kogo ona oryginalnie pochodziła. Sytuacja się jednak zmieniła. Od niedawna Facebook dał użytkownikom możliwość […]

Retweet to możliwość przekazania dalej informacji jaka ukazała się w serwisie Twitter. Funkcja ta była wymyślona przez użytkowników i dopiero w późniejszym etapie zaadoptowana jako standardowa opcja Twittera. Facebook do chwili obecnej dawał możliwość przekazywania informacji dalej ale bez zaznaczenia od kogo ona oryginalnie pochodziła.


Sytuacja się jednak zmieniła. Od niedawna Facebook dał użytkownikom możliwość „udostępnienia” wpisu znajomych z zaznaczeniem (via) od kogo on pochodzi. Na razie nie każdy rodzaj wpisu można „podać dalej” funkcja ta nie pojawia się dla zdjęć i statusów. Po skorzystaniu z funkcji udostępnij w naszym streamie pojawi się wpis naszego znajomego z zaznaczeniem, że jest to informacja pochodząca oryginalnie od niego.

Przykład jak wygląda udostępniona informacja

Ciekawy jestem jak Facebook ma zamiar zintegrować funkcje „udostępniania” z widgetami które dystrybuuje (np. te które mam na Antyweb). Czy jeśli 10 osób doda przez taki widget artykuł do Facebooka będzie to tożsame z tym jakby udostępnili go przez funkcję wewnątrz systemu i tym samym aktywności te będą się sumować?

Jedno jest pewne, dzięki tej nowej opcji będzie można łatwiej dystrybuować treści będąc wewnątrz serwisu. Jest to zarówno dobra sytuacja dla tych których treści są udostępniane jak również dla Facebooka ponieważ dochodzi kolejna możliwość interakcji z serwisem.

Michał Brański na profilu Brand Karma (bo zakłądam, że to Michał go tak aktywnie prowadzi) zastanawiał się ostatnio jak uszeregować aktywności użytkowników według ich wagi. Większość głosów była za kolejnością w której komentarze były na pierwszym miejscu – potem reszta aktywności takich jak kliknięcie na „lubię to” itp. Myślę, że nowa funkcja udostępnij – znajdzie się na samym przodzie takiej listy. Dzięki udostępnieniu nasze treści mogą zyskać zupełnie nowych czytelników (wpadają do nowego kręgu znajomych naszych znajomych).