Facebook

Facebook wprowadza reklamy wideo - jesteście gotowi?

KK
Konrad Kozłowski
31

Po kilku miesiącach testów, Facebook oficjalnie zapowiada wprowadzenie reklam wideo do serwisu. Jak na razie będą bezgłośne, będą wczytywać się bez naszego udziału podczas przeglądania News Feeda i wyłączać po tym jak przewiniemy strumień. Jeżeli nas zainteresują zawsze możemy na nie tapnąć, wtedy u...

Po kilku miesiącach testów, Facebook oficjalnie zapowiada wprowadzenie reklam wideo do serwisu. Jak na razie będą bezgłośne, będą wczytywać się bez naszego udziału podczas przeglądania News Feeda i wyłączać po tym jak przewiniemy strumień. Jeżeli nas zainteresują zawsze możemy na nie tapnąć, wtedy uruchomimy tryb pełnoekranowy i dźwięk. Brzmi strasznie?

W mojej ocenie powinno. Nawet oficjalnej notce Facebook porównuje swoje reklamy do tych, które reklamodawcy wykupują w telewizji. Chodzi tutaj oczywiście o pewne techniczne i rynkowe niuase, jak wyświetlanie reklam dokładnie określonej grupie odbiorców przez niedługi okres. Każda z reklam będzie trwała 15 sekund i aktualnie Facebook współpracuje z wybraną grupą reklamodawców. Serwis społecznościowy, który już teraz pęka w szwach od "pustych" treści, stanie się dosłownym miksem przeróżnych mediów, oczywiście przede wszystkim w roli platformy reklamowej.

Kiedy je zobaczymy?

Tutaj, o ironio, powinniśmy docenić zapał i zaangażowanie Facebooka w kwestii wprowadzania nowości. Reklamy wideo zaczną pojawiać się w naszych strumieniach w przeciągu najbliższych miesięcy, a więc do weekendu majowego być może uda nam się ich jeszcze nie zobaczyć. Jestem bardzo ciekaw tego czy reklamy wideo nie staną się jeszcze większą klapą aniżeli zwykłe reklamy, o których wspominał dziś Grzegorz. Jeżeli użytkownicy już teraz nie wykazują zainteresowania sponsorowanymi treściami i zupełnie losowo wyświetlanymi typowymi reklamami (co biorąc pod uwagę ilość danych zebranych przez Facebooka na nasz temat jest to co najmniej śmieszne), to klipy wideo wydają się jeszcze mniej atrakcyjnym sposobem przyciągnięcia ich uwagi.

Jeszcze jednym niekorzystnym dla użytkowników aspektem jest również transfer danych. Pomimo dysponowania coraz większymi pakietami danych na urządzniach mobilnych, mało kto jest przecież zainteresowany zużywaniem cennych megabajtów na treści, które nas nie interesują i wczytują się bez naszej interakcji.

O tym jak wygląda to wszystko w praktyce możecie przekonać się odwiedzając oficjalny wpis poświęcony reklamom wideo na Facebooku.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

Facebookreklamy na facebooku