Teraz każdy chce mieć swoje VOD. Ale żeby do takich potrzeb poczuwał się również Facebook? Kto by pomyślał!
Nawet Facebook planuje uruchomić własną usługę VOD. Mark chce wygryźć Netfliksa?
To, że Facebook chce się dobrać do wszystkiego, nie jest żadną nowością. Można byłoby spekulować, po jaką następną rzecz sięgnie już niedługo, ale czy wśród tych spekulacji znalazłyby się usługi VOD? Niekoniecznie. A jednak! Gigant chce złapać kolejną okazję do zarobku, zaczynając skromnie i spokojnie. Wszystko ma się zacząć od czterech usług: BBC z BritBox, CollegeHumor's Dropout, MotorRend App i Testemande Plus.
Facebook bierze się za rynek VOD
Testowa subskrypcja wideo Facebooka będzie początkowa dostępna tylko dla użytkowników z USA. Projekt zacznie być realizowany w przeciągu najbliższych kilku tygodni. Facebook będzie przetwarzał płatności w imieniu partnerów SVOD. Serwis nie wypowiedział się, czy w trakcie okresu testowego cena subskrypcji będzie obniżona i, jeśli tak, to o ile. Przedstawiciele zapewniają za to, że Facebook jest w pełni otwarty na sugestie fanów i wszyscy w firmie niezwykle cieszą się z faktu, że uzyskuje możliwość udostępniania fanom takich materiałów. W przyszłości nie wykluczają dodawania kolejnych partnerów do subskrypcji wideo.
Przystawka do telewizora od Facebooka? Dziękuję, nie skorzystam
Ceny subskrypcji usług, które będą współpracować z Facebookiem, nie są ogromne. Testemade Plus kosztuje 2,99 dolarów miesięcznie. W cenie 4,99 dolarów za miesiąc możemy otrzymać zarówno Collegehumor Dropout i MotorTrend App, które zawiera mnóstwo materiałów dla fanów motoryzacji - w tym odcinki Top Geara. BritBox kosztuje 6,99 dolarów miesięcznie, oferując wiele serii dramatycznych, komediowych, filmów dokumentalnych i masę innych treści. Strategia Facebooka niewiele różni się od tych Amazona czy Appla. Obie firmy oferują subskrypcje zawierające rozmaite usługi. Dla przykładu - Apple TV pozwoli na bezpośrednią subskrypcję HBO, Showtime, Starz, Epix, Testemade, Sundance Now, CuriosityStream i Comedy Central Now.
Czy Facebook udaje głupiego? Cóż, na to wygląda
Facebook VOD nie będzie tym samym co Facebook Watch. Bezpłatna platforma, uruchomiona dwa lata temu, radzi sobie bardzo dobrze. W czerwcu zdobyła 140 milionów codziennych użytkowników na całym świecie, oferując mnóstwo treści. Myśląc o ewentualnej subskrypcji telewizyjnej Facebooka od razu nasuwa się skojarzenie na rozwiniętą sieć reakcji społeczności fanów. Gigant z pewnością będzie chciał zwiększać zaangażowanie widzów poprzez dyskusje chociażby przez Wspólne oglądanie. Każdy z partnerów Facebooka ma już sporą bazę fanów na swoich fanpage'ach. A po usługę sięgnie z pewnością jeszcze więcej osób, nawet tych, którzy wcześniej o partnerach nawet nie słyszeli. Zapowiada się ciekawie.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu