Facebook

Facebook szykuje się do przejęcia rozpoznającego twarze Face.com. Czy to potrzebne?

Marcin Kamiński
Facebook szykuje się do przejęcia rozpoznającego twarze Face.com. Czy to potrzebne?
Reklama

Po giełdowym debiucie Facebook zdecydowanie się rozpędza. Po przejęciu kilku mniejszych firm, przygotowaniu własnych aplikacji mobilnych i prawdopodob...

Po giełdowym debiucie Facebook zdecydowanie się rozpędza. Po przejęciu kilku mniejszych firm, przygotowaniu własnych aplikacji mobilnych i prawdopodobnych przygotowaniach do stworzenia własnego telefonu komórkowego, Mark Zuckerberg dalej rozgląda się za ciekawymi przedsiębiorstwami do wykupienia. Obecnie Facebook przymierza się ponoć do przejęcia serwisu Face.com, specjalizującego się w systemie do rozpoznawania twarzy. Byłoby to idealne uzupełnienie serwisu, który wszak powstał w pierwszej fazie po to, aby oceniać zdjęcia twarzy studentów.

Reklama

Face.com to działający od roku 2007, największy na świecie serwis pomagający w rozpoznawaniu twarzy na fotografiach. Udostępniona przez twórców strony aplikacja KLIK na systemy operacyjne iOS to nic innego jak program do robienia zdjęć, sprzężony jednak z systemem rozpoznawania twarzy, pozwalającym niemal w czasie rzeczywistym oznaczać naszych znajomych na fotografiach umieszczanych na Facebooku.


Skąd zainteresowanie Facebooka serwisem Face.com nie trzeba chyba tłumaczyć – narzędzie do rozpoznawania twarzy i oznaczania ich w serwisie społcznościowym z powodzeniem można by wykorzystać w aplikacji do robienia zdjęć Facebook Camera. Fotografie i tagi to niezwykle istotna część serwisu społecznościowego, dlatego nie dziwi również cena, o której mówi się przy okazji przejęcia. Niepotwierdzone oficjalnie źródła donoszą o sumie wynoszącej dziesiątki milionów dolarów, dochodząc nawet do 100 milionów dolarów. Obecna wycena Face.com po uzyskaniu dofinansowania to 5,3 miliona dolarów.

Czy Facebook przejmie serwis i aplikację do rozpoznawania twarzy Face.com? Bardzo możliwe – funkcja ta z powodzeniem może zostać wykorzystana w serwisie społecznościowym, a ciekawa domena stanie się tylko dodatkowym łakomym kąskiem. Skoro rozpoznawanie twarzy jest możliwe na zdjęciach już umieszczanych w serwisie, to dlaczego to samo nie może być osiągalne już podczas ich publikacji? Mark Zuckerberg przejmował mniejsze firmy już niejednokrotnie, a jego chęć na zakup kolejnych nie maleje – obecnie mówi się nawet o chęci przejęcia przeglądarki internetowej Opera.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama