Po giełdowym debiucie Facebook zdecydowanie się rozpędza. Po przejęciu kilku mniejszych firm, przygotowaniu własnych aplikacji mobilnych i prawdopodob...
Facebook szykuje się do przejęcia rozpoznającego twarze Face.com. Czy to potrzebne?
Po giełdowym debiucie Facebook zdecydowanie się rozpędza. Po przejęciu kilku mniejszych firm, przygotowaniu własnych aplikacji mobilnych i prawdopodobnych przygotowaniach do stworzenia własnego telefonu komórkowego, Mark Zuckerberg dalej rozgląda się za ciekawymi przedsiębiorstwami do wykupienia. Obecnie Facebook przymierza się ponoć do przejęcia serwisu Face.com, specjalizującego się w systemie do rozpoznawania twarzy. Byłoby to idealne uzupełnienie serwisu, który wszak powstał w pierwszej fazie po to, aby oceniać zdjęcia twarzy studentów.
Face.com to działający od roku 2007, największy na świecie serwis pomagający w rozpoznawaniu twarzy na fotografiach. Udostępniona przez twórców strony aplikacja KLIK na systemy operacyjne iOS to nic innego jak program do robienia zdjęć, sprzężony jednak z systemem rozpoznawania twarzy, pozwalającym niemal w czasie rzeczywistym oznaczać naszych znajomych na fotografiach umieszczanych na Facebooku.
Skąd zainteresowanie Facebooka serwisem Face.com nie trzeba chyba tłumaczyć – narzędzie do rozpoznawania twarzy i oznaczania ich w serwisie społcznościowym z powodzeniem można by wykorzystać w aplikacji do robienia zdjęć Facebook Camera. Fotografie i tagi to niezwykle istotna część serwisu społecznościowego, dlatego nie dziwi również cena, o której mówi się przy okazji przejęcia. Niepotwierdzone oficjalnie źródła donoszą o sumie wynoszącej dziesiątki milionów dolarów, dochodząc nawet do 100 milionów dolarów. Obecna wycena Face.com po uzyskaniu dofinansowania to 5,3 miliona dolarów.
Czy Facebook przejmie serwis i aplikację do rozpoznawania twarzy Face.com? Bardzo możliwe – funkcja ta z powodzeniem może zostać wykorzystana w serwisie społecznościowym, a ciekawa domena stanie się tylko dodatkowym łakomym kąskiem. Skoro rozpoznawanie twarzy jest możliwe na zdjęciach już umieszczanych w serwisie, to dlaczego to samo nie może być osiągalne już podczas ich publikacji? Mark Zuckerberg przejmował mniejsze firmy już niejednokrotnie, a jego chęć na zakup kolejnych nie maleje – obecnie mówi się nawet o chęci przejęcia przeglądarki internetowej Opera.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu