7

Facebook szykuje nowy News Feed – czy faktycznie będzie lepiej?

W filmie opowiadającym o budowaniu Search Graph, czyli niedostępnej jeszcze dla wszystkich społecznościowej wyszukiwarki, Mark Zuckerberg zaznaczył, że aktywność użytkowników portalu opiera się na trzech filarach – Osi czasu, Search Graph i News Feedzie. Ten ostatni element doczekał się wielu przemian na przestrzeni ostatnich miesięcy, ale Facebook, doskonale znany z ciągłego rozwoju, postanowił przygotować coś […]

Facebook-presser-20130307-invitationW filmie opowiadającym o budowaniu Search Graph, czyli niedostępnej jeszcze dla wszystkich społecznościowej wyszukiwarki, Mark Zuckerberg zaznaczył, że aktywność użytkowników portalu opiera się na trzech filarach – Osi czasu, Search Graph i News Feedzie. Ten ostatni element doczekał się wielu przemian na przestrzeni ostatnich miesięcy, ale Facebook, doskonale znany z ciągłego rozwoju, postanowił przygotować coś zupełnie nowego. Coś, co ujrzymy już w najbliższą środę.

W rozesłanych do prasy zaproszeniach Facebook nie zdradza zbyt wiele informacji na temat nadchodzącej konferencji, lecz daje do zrozumienia co będzie jej głównym tematem. Główny strumień aktywności, który przeglądają codziennie miliony użytkowników serwisu coraz częściej nazywany jest dosadnie „śmietnikiem”. Pewnymi sposobami na uporządkowanie pojawiających się tam informacji są listy znajomych i zainteresowań, które możemy tworzyć, lecz mimo to ogrom danych nadal może przytłoczyć.

Problemem z którym Facebook również musi się zmierzyć to opinia – co raz więcej mówi się o tym jak traci on w oczach nastolatków, których zdaniem portal z dnia na dzień jest mniej „cool”, czego konsekwencją jest wybór innych sieci społecznościowych czy aplikacji w celu kontaktu ze znajomymi i udostępniania treści. Dzielenie się setkami zdjęć i prywatnymi informacjami stało się codziennością, a kolejne gigabajty danych stają się niczym więcej niż spamem dla znajomych. Dokąd uciekają użytkownicy? Tumblr, Instagram czy Snapchat to najczęściej wybierane alternatywy. Powodów jest wiele, a jednym z nich jest nawet znudzenie rutynowością wydarzeń na Facebooku.

Mark Zuckerberg

Na początku tego roku pojawiały się pierwsze informacje na temat planów Facebooka wobec zupełnie nowego News Feeda na urządzeniach mobilnych – czy rzeczywiście doczekamy się jedynie zmian w tej wersji Facebooka? Jest to raczej mało prawdopodobne, choć nie niemożliwe. Zuckerberg doskonale zdaje sobie z sprawę ze statystyk, według których większość użytkowników Facebooka korzysta z portalu na telefonach komórkowych i tabletach, lecz brak wprowadzenia zmian w tradycyjnej wersji strony byłaby nieporozumieniem.

Facebook zatraca wyjątkowość bycia „the next big thing”, stał się elementem naszej codzienności, więc poszukujemy czegoś nowszego, ciekawszego, wzbudzającego emocje. Tych co raz rzadziej dostarcza Facebook stając się kolosem, którego uciągnięcie i utrzymanie na szczycie jest nie lada wyzwaniem dla Zuckerberga i jego współpracowników. Uważam, że nadszedł czas na spore zmiany, które należy przeprowadzić na tyle umiejętnie, by nie utracić przychylności użytkowników, lecz na tyle intrygujące, by odzyskać miano bycia „cool”.

Czy nowy pomysł na strumień aktywności okaże się strzałem w dziesiątkę? Ciężko cokolwiek wyrokować – wprowadzenie Osi czasu nie przypadło użytkownikom do gustu, dlatego niezbędne są (i pewnie będą) kolejne poprawki. Jak będzie wyglądał nowy News Feed i czy ułatwi korzystanie z portalu? Odpowiedź poznamy w czwartek, 7 marca po 19:00.

Źródło zdjecia: Qz.com