Felietony

Facebook rzuca rękawice Twitchowi, ale sam kompletnie nie wierzę w tę platformę

Kamil Świtalski
Facebook rzuca rękawice Twitchowi, ale sam kompletnie nie wierzę w tę platformę
Reklama

Facebook robi co tylko w jego mocy, by przyciągnąć do siebie nowych użytkowników i zatrzymać obecnych. Najnowszą tego próbą jest start platformy streamingowej, która chce być jak Twitch czy YouTube Gaming...

Facebook bardzo mocno walczy o użytkowników. Ostatnie tygodnie przynoszą nie do końca wesołe wieści od ekipy Zuckerberga — wynika z nich że najmłodsze pokolenie w ogóle nie jest zainteresowane oferowanymi przez nich funkcjami, przez co kasuje konta w serwisie albo... po prostu z niego nie korzysta. Firma robi jednak co tylko w jej mocy, aby przyciągnąć do siebie użytkowników — a platforma gamingowa to jeden z tych pomysłów, który ewidentnie przywodzi na myśl walkę o młodszą część demograficznie — choć wiadomo, że to nie reguła. No i rzuca rękawicę Twitchowi oraz streamerskiej części YouTube, oferując... dokładnie to samo, co konkurencja.

Reklama


Streaming gier od Facebooka: FB.GG

Nowe centrum utworzone przez firmę dostępne jest pod adresem fb.gg i projekt już działa — ba, w tym momencie prowadzony jest cały pakiet transmisji, chociaż najpopularniejsze materiały ogląda niespełna tysiąc osób — co nie jest specjalnie imponującym wynikiem, sami przyznacie. Nie zabraknie tam również tzw. gaming creators, czyli użytkowników którym firma płaci za to, aby swoje streamy mieli wyłącznie na ich platformie. Podobno miałoby tam również nie zabraknąć transmisji z najważniejszych okołogrowych wydarzeń (choć zobaczymy jak to wypadnie w praktyce przy okazji przyszłotygodniowych targów E3), a także relacji z e-sportowych turniejów.

FB.GG da też możliwość zarobić!

Aby przyciągnąć do siebie kolejnych użytkowników, firma przedstawia także formę monetyzacji swojej obecności tam: program Level Up. Chodzi, rzecz jasna, o tipy, które widzowie mogą zostawiać twórcom transmisji — wszystkie w formie ich wirtualnej waluty Facebook Stars. Ponadto ma tam również zostać udostępniona opcja regularnej subskrypcji dla patronów, którzy doceniając pracę twórców mogą zadeklarować regularną stawkę, którą będą ich wspierać — coś na wzór Patronite i spółki.


Warto także wspomnieć, że uczestnicy programu Level Up będą mogli liczyć na lepszy support ze strony firmy, transkodowanie 1080p/ 60 fps, specjalną plakietkę w swoim profilu, a także wcześniejszy dostęp do nowych funkcji nad którymi pracuje firma. Jeżeli chcielibyście do niego dołączyć: tutaj znajdziecie wszystkie niezbędne informacje.

Trochę długo im to zajęło... chyba zbyt długo

Ostatni czas dla Facebooka nie jest łatwy — i to kolejny raz, kiedy firma próbuje ugrać coś więcej w kwestii wideo. Szczerze mówiąc — nie bardzo to widzę, kilka lat temu próbowali być konkurencją dla YouTube. No i jak to wyszło — wszyscy widzimy. Tak naprawdę ich nowy serwis to rękawica rzucona Twitchowi, ale ten ma na tyle wierne grono użytkowników, że kompletnie nie wierzę w sukces nowego centrum na platformie Zuckerberga. Ale kto wie, może Facebook Stars będą na tyle kuszące, że streamerzy pokuszą się na migrację — a widzowie podążą za nimi?

Źródło

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama