Szacuje się, że w Polsce jest około 8 milionów aktywnych użytkowników Facebooka. To zaledwie niespełna 1% wielkiej populacji tego serwisu społeczności...
Szacuje się, że w Polsce jest około 8 milionów aktywnych użytkowników Facebooka. To zaledwie niespełna 1% wielkiej populacji tego serwisu społecznościowego, jednak nie da się zaprzeczyć, że Facebook odniósł w Polsce ogromny sukces i wciąż się rozwija. Od momentu, kiedy serwis Zuckerberga został przetłumaczony na język Polski minęło już sporo czasu, pora na kolejny krok.
Wczoraj sieć obiegła informacja i szybko rozpaliła wyobraźnię: otóż w Warszawie, na ulicy Dobra 56/68 swoją siedzibę ma Facebook Poland, Spółka z o.o., która ma reprezentować serwis Zuckerberga w kraju nad Wisłą.
Na razie wiadomo dość niewiele. Facebook Poland w tym momencie to raczej przyczółek: prawdopodobnie jeszcze bez biura, z dwu osobowym zarządem, w skład którego wchodzą Theodore Ullyot i Cipora Herman. Kapitał zakładowy nowej spółki to w tym momencie 724 450 złotych, a jej udziałowcem jest oczywiście Facebook Global Holdings II, LLC.
Czym będzie się zajmował Facebook w Polsce? Według KRS działalnością agencji reklamowej, reprezentowanie mediów, badaniem rynku i opinii publicznej:
Wygląda na to, że Facebook zamierza w Polsce zacząć sprzedawać reklamę. I trudno się temu dziwić, potencjał jest. 8 milionów użytkowników to liczba, którą raczej żaden reklamodawca nie wzgardzi. A jak mogliśmy zaobserwować w ostatnim czasie Facebook szuka wszelkich możliwych sposobów na zwiększenie swoich wpływów z tytułu reklamy. Nim jednak Facebook Poland sprzeda swoją pierwszą reklamę czeka tę firmę żmudne budowanie struktury organizacyjnej. Nie zdziwcie się jednak, jeżeli już wkrótce zobaczycie w sieci ogłoszenia typu: praca w Facebooku.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu