Dziś każdemu marzy się własna platformę VOD i oryginalne - niedostępne nigdzie indziej - treści, którymi ją zapełni. Facebook nie różni się pod tym względem od Netflixa, Google i Apple. Rusza do ofensywy, ale zaczyna nieco inaczej.
Prawie rok temu Facebook wystartował ze swoją platformą Watch. Jest to dedykowana treściom widom sekcja serwisu w wersji przeglądarkowej oraz w aplikacjach mobilnych. Agregowane tam są materiały wideo wyższej jakości, czyli te autorstwa profesjonalnych twórców lub pół-profesjonalistów, z którymi współpracuje Facebook. Wcześniejsze starania raczej nie odbiły się większym echem - serie, które debiutowały na Facebook Watch nie przebiły się, ale to wcale nie oznacza, że Mark Zuckerberg ze swoimi zastępami współpracowników zamierza zrezygnować z projektu.
Wręcz przeciwnie - sfinalizowane własnie kontrakty spowodują, że już tego lata mają pojawić się zupełnie nowe serie od takich nadawców jak ABC News, CNN czy Fox News. Jak już się pewnie zorientowaliście, są to kanały informacyjne. Po blamażach ze zdobywającymi popularność fake newsami, Facebook prawdopodobnie pragnie wysłać jasny sygnał w świat: stawiamy na zróżnicowane, ale profesjonalne i porządne dziennikarstwo. Listę siedmiu partnerów uzupełniają Univision, Advance Local, ATTN i Mic - czyli także pomniejsze, lokalne stacje i studia.
Głową projektu jest Campbell Brown, który ma za soba pracę w CNN oraz NBC News. Do Facebooka dołączył w styczniu 2017 roku - to już prawie 18 miesięcy! Zaplanował, że wśród zamówionych produkcji znajdą się (nagłe) transmisje na żywo dotyczące najważniejszych informacji, codzienne i cotygodniowe podsumowania informacji, a także dłuższe serie. Jeden z programów poprowadzi gwiazda CNN, Anderson Cooper - "Anderson Cooper Full Circle" będzie nadawany od poniedziałku do piątku na żywo o 18:25 czasu lokalnego (E.T.) ze studia "AC360" w Nowym Jorku. W przypadku Fox News mówimy o krótkich programach, trwających od 3 do 5 minut, które będą ukazywać się dwa lub trzy razy dziennie pod tytułem "Fox News Update". Można śmiało spodziewać się, że takie treści będą promowane przez Facebooka, szczególnie wśród lokalnych widzów z USA.
Co istotne, za to wszystko zapłaci Facebook. Firma zadeklarowała się, że będzie inwestować we wspomniane produkcje przez minimum rok, lecz oficjalnie nie wspomniano o żadnych kwotach. Jak się można domyślać, wszystkie serie będą dostępne tylko i wyłącznie na platformie Facebook Watch. Oto ich pełna lista:
- ABC News “On Location” (tytuł roboczy): nadawany codziennie program uzupełniany materiałami reporterów ABC News z wielu zakątków świata. ABC News będzie też organizować transmisje na żywo w przypadku nagłych informacji;
- Advance Local “Chasing Corruption”: cotygodniowa seria od Alabama Media Group będzie programem, gdzie gospodarz będzie rozmawiać z dziennikarzami śledczymi ujawniającymi spiski, afery, oszustwa i inne;
- ATTN: “Undivided ATTN:”: cotygodniowa seria podsumowująca najważniejsze wydarzenia z ostatnich 7 dni. Gospodarzami będą znani twórcy internetowi;
- CNN’s “Anderson Cooper Full Circle”: podsumowanie dnia w wykonaniu gwiazdy CNN - Andersona Coopera - od poniedziałku do piątku
- Fox News “Fox News Update”: poranny i popołudniowy program od poniedziałku do piątku prowadzony przez prezenterów Fox News Channel: Sheparda Smitha i Carley Shimkus
- Mic “Mic Dispatch”: dwa razy w tygodniu, po około 5-6 minut, zaprezentuje profile prowokatorów
- Univision “Real America with Jorge Ramos”: cotygodniowy program, w którym prowadzący podróżuje po Stanach Zjednoczonych i rozmawia z imigrantami.
Źródło: Variety.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu