2

Facebook ogłosił wyniki finansowe – pierwszy raz podał przychody z mobile!

Facebooka można porównać do olbrzymiego tankowca, płynie wolno ale z biegiem czasu jest coraz bliżej celu. I tak też należy patrzeć na wyniki finansowe spółki. Drobna strata czy też drobne zyski nie mają tutaj za dużego znaczenia ponieważ liczy się tak naprawdę na dziś tylko i wyłącznie trend. A jeśli chodzi o finanse trend wygląda […]

Facebooka można porównać do olbrzymiego tankowca, płynie wolno ale z biegiem czasu jest coraz bliżej celu. I tak też należy patrzeć na wyniki finansowe spółki. Drobna strata czy też drobne zyski nie mają tutaj za dużego znaczenia ponieważ liczy się tak naprawdę na dziś tylko i wyłącznie trend. A jeśli chodzi o finanse trend wygląda dobrze.

Facebook ogłosiła 1,262 miliardów dolarów przychodów za trzeci kwartał (86% reklama) i jest to kwota o 32 większa od analogicznego okresu w roku 2011. I teraz 3 najważniejsze czynniki biznesu Facebooka jakie mają wpływ na pozytywny trend zarówno jeśli chodzi o przychody jak również o cały biznes

Liczba aktywnych użytkowników miesięcznie (MAUs) osiągnęła 1,01 miliarda co oznacza wzrost 0 26% rok do roku. Liczba aktywnych użytkowników dziennie (DAUs) to 584 miliony, wzrost o 28% rok do roku. I jeden z ciekawszych parametrów. Liczba mobilnych użytkowników (MAUs) wzrosła w porównaniu do ubiegłego roku o 61% i wynosi 604 miliony!

Dlaczego mobile i te 604 miliony są tak ważne? Przede wszystkim użytkownik mobilny jest wart więcej – spędza więcej czasu na Facebooku i jest bardziej zaangażowany. To zresztą trend który charakteryzuje użytkowników mobilnych nie tylko Facebooka. Nawet na Antyweb obserwuję, że czas wizyty i ilość odsłon są znacznie większe kiedy korzystacie z smartphonów czy tabletów.

I teraz ile na tym mobilu Facebook zarabia? Na razie nie jest to zbyt spektakularna kwota bo to 152 miliony dolarów w raportowanym kwartale, ale warto pamiętać że jeszcze nie dawno sam Facebook mówił że monetyzowanie mobilu to dla nich wyzwanie. Jak widać teraz powoli „rozgryzają” jak w tym obszarze zarabiać i mają na to coraz lepsze pomysły. Na przykład reklamy aplikacji mobilnych na iOS czyli tak zwane install ads to świetne rozwiązanie dla tych którzy szukają sposób na zwiększenie pobrań swoich aplikacji (target niemal idealny bo już jest na mobajlu).

Facebook w tym kwartale zanotował mimo wszystko stratę na poziome 59 milionów dolarów. Rok temu w tym samym okresie miał na koncie zysk na poziomie 227 milionów. O czym to świadczy? Na dzień dzisiejszy o niczym, natomiast liczyć się będzie na pewno dynamika przychodów z obszaru mobilnego i to w dłuższej perspektywie należy obserwować. Skoro już dziś 60% użytkowników (nie wliczając 100 milionów z instagram) korzystam z Facebooka przez telefon/tablet to tam właśnie należy szukać pieniędzy tym bardziej, że jak wspomniałem ruch ten jest o wiele „lepszy” niż na klasycznej stronie www.

Źródło Facebook, wykres insidefacebook.com