Facebook liczący czas, który spędziliście na Facebooku lub Instagramie. Brzmi nieźle, więc firma zapewniła stosowne narzędzie do pomiarów, ale czy warto się nim zainteresować?
Facebook martwi się o Was, że spędzacie zbyt dużo czasu w sieci. Zabawny prezent od firmy
Facebook i liczenie czasu
Jeżeli jesteście zainteresowani nowością, to od teraz będzie można sprawdzać to, ile czasu spędziło się na Facebooku po wejściu w Ustawienia i do zakładki Twój czas na Facebooku, z kolei na Instagramie też trzeba wejść do Ustawień i przejść do Twoja aktywność. Wtedy zobaczymy wykresy przedstawiające naszą aktywność oraz dodaną możliwość blokowania powiadomień na określony okres, kiedy będziemy chcieli odciąć się od tych portali społecznościowych. Dobrze, że w końcu ktoś pomyślał o dodaniu takiej opcji.
Oczywiście oficjalnie Facebook informuje, że stworzył to narzędzie po to, aby wszyscy użytkownicy spędzali u nich inspirujący, pozytywny czas, więc chcą sprawić, aby nie marnowano go na bezsensownym przewijaniu w dół. Inicjatywa szczytna, ale pamiętajmy, że firma przeżywa teraz trudne chwili. Osłabiona kolejnymi aferami zaczyna tracić osoby ze swojej bazy i co najgorsze, najliczniejszą grupę stanowi młodzież. Ten trend może okazać się dla nich zabójczy.
Wielki Brat troszczy się
Mnie osobiście szczególnie bawi ton notki prasowej. Facebook przedstawia siebie jako coś cudownego, dbającego o każdego użytkownika z osobna, odpowiadającego za badania społeczne i źródło samej radości. Patrząc jednak na realną sytuację imperium Zuckerberga, to wcale nie jest tak kolorowo. Pewne nowości były niezbędne, aby uchronić wizerunek marki. Bez tego moglibyśmy być świadkami długiego, ale bolesnego upadku, a tak firma zyska coś w wielu oczach.
Zmian doczekał się również news feed. Teraz otrzymujemy bogaty zestaw filtrów, dzięki czemu będziemy mogli oglądać tylko to, co będzie nam odpowiadać i nie będzie w żaden sposób obraźliwe czy nie będzie zawierać w sobie pewnych konkretnych, zdefiniowanych przez fraz. Pozytywne modernizacje serwisu z perspektywy użytkowników, ale trudno powiedzieć, aby pozwoliły one odwrócić trend spadkowy.
źródło: Facebook
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu