Felietony

Facebook dla seniora - Tapestry.net

Tomek Chojecki
Facebook dla seniora - Tapestry.net
4

Na rynku nowych technologii rośnie nowa grupa docelowa dla przedsięwzięć biznesowych - seniorzy. Grupa jest atrakcyjna, ponieważ, oprócz rosnącej liczebności w krajach rozwiniętyuch, jest jeszcze zagospodarowana w niewielkim stopniu przez konkurencję. Jednak ten segment rynku stoi również przed...

Na rynku nowych technologii rośnie nowa grupa docelowa dla przedsięwzięć biznesowych - seniorzy. Grupa jest atrakcyjna, ponieważ, oprócz rosnącej liczebności w krajach rozwiniętyuch, jest jeszcze zagospodarowana w niewielkim stopniu przez konkurencję. Jednak ten segment rynku stoi również przed dużymi wyzwaniami, takimi jak: ochrona prywatności, wykluczenie cyfrowe czy brak umiejętności posługiwania się technologiami  - z nimi próbuje zmierzyć się startup Tapestry.net

Głównym celem serwisu jest włączenie w elektroniczne sieci społecznościowe, wykluczonych dotąd, seniorów. Australijski Startup najogólniej można określić jako aplikację pełniącą funkcje sieci społecznościowej i nakładki na system operacyjny (Android) dla tabletu. W Tapestry dobrze mają się czuć przede wszystkim starsze i mniej obyte z technologiami osoby, dlatego jego koncepcja zakłada jak największe uproszczenie i ograniczenie do minimum dostępnych funkcjonalności.

Tapestry jest zorganizowany wokół dwóch typów kont o nazwach: Sharing i Simplicity. Oba konta działają we wcześniej założonej "rodzinie", czyli zbiorze kont osób pozostających w bliskich, rodzinnych, relacjach. Pierwsze, bezpłatne konto Sharing, jest przeznaczone dla normalnych użytkowników internetu. Może być ono podłączone do popularnych sieci społecznościowych i umożliwia dzielenie się wiadomościami, zdjęciami i filmami ze wszystkimi osobami (i tylko z nimi) w danej rodzinie. Dostęp do konta odbywa się przez stronę internetową Tapestry.net.

Drugi typ konta - Simplicity - jest przeznaczony dla seniora i do korzystania z niego wymagana jest już miesięczna płatność. Konto umożliwia operowanie w sieci Tapestry poprzez aplikację mobilną przygotowaną dla tabletów z systemem Android (dostępne również przez web). Konto jest całkowicie niezależne od wszelakich sieci społecznościowych, co jest komunikowane jako dbałość o ochronę prywatności użytkowników. Aplikacja, oprócz odbierania i wysyłania wiadomości i multimediów, ma podstawowe funkcje takie jak: zegarek, pogoda, album z fotografiami oraz wyjście do przeglądarki internetowej - w sam raz dla seniora :)

Konto Simplicity w Tapestry, ma być prostym narzędziem, które pomaga starszym osobom w utrzymywaniu kontaktów z rodziną. Startup na każdym kroku podkreśla prostotę rozwiązania, bezpieczeństwo i poufność przekazywanych danych. Ceny konta Simplicity to 5, 10 i 15 dolarów miesięcznie, w zależności od ilości przechowywanych zdjęć na serwerach Tapestry. Podejrzewam, że prawdziwym klientem, którym wdroży Tapestry w rodzinie, nie jest senior, tylko wnuk lub córka takiej osoby. Wnioskuję to po fakcie, że w ofercie Tapestry znajduje się również tablet Toshiba AT 300 z preinstalowaną aplikacją. Za pewne ma to działać na zasadzie: "Hej dziadku, kupiłem Ci fajne urządzenie, gdzie będę Ci przesyłać zdjęcia mojej nowonarodzonej córeczki".

Tapestry próbuje zdobyć ciekawy i trudny rynek. Startup ma konkretny pomysł, który konsekwentnie realizowany może przynieść sukces. Zastanawiam się, jak twórcy podejdą do rozwoju aplikacji, wszak jej siłą ma być prostota, a rozwój zakłada dokładanie nowych funkcji. A czy Wy namawialibyście rodziców lub dziadków, niekorzystających dotąd z komputera, do narzędzia takiego jak Tapestry?

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu