4

Facebook Connect już 30 listopada

W maju tego roku pojawiła się informacja o planowanym uruchomieniu Facebook Connect, czyli kolejnej wersji platformy Facebooka (popularnego serwisu społecznościowego). Dwie poprzednie wersje tej platformy to Facebook API oraz Facebook Platfrom, uruchomione odpowiednio w sierpniu 2006 oraz maju. Facebook API umożliwiało dzielenie się informacjami z konta, Facebook Platform pozwalała deweloperom budować aplikację wewnątrz Facebooka, natomiast […]

W maju tego roku pojawiła się informacja o planowanym uruchomieniu Facebook Connect, czyli kolejnej wersji platformy Facebooka (popularnego serwisu społecznościowego). Dwie poprzednie wersje tej platformy to Facebook API oraz Facebook Platfrom, uruchomione odpowiednio w sierpniu 2006 oraz maju. Facebook API umożliwiało dzielenie się informacjami z konta, Facebook Platform pozwalała deweloperom budować aplikację wewnątrz Facebooka, natomiast dzięki Facebook Connect użytkownicy Facebooka będą mogli połączyć swoje konto z innymi serwisami w sieci.

Podstawowe funkcje Facebook Connect to:

  • zaufane uwierzytelnianie, czyli użytkownik będzie mógł połączyć się ze stroną partnerską w sposób bezpiecznych i zadecydować o swoich danych
  • prawdziwa tożsamość; użytkownicy Facebooka przedstawiają się z reguły swoim prawdziwym imieniem i nazwiskiem. Teraz będą mogli swoje prawdziwe dane (z opisu profilu itp.) wykorzystać w innych serwisach
  • dostęp do znajomych; czyli użytkownicy Facebooka będą mogli niejako zabrać swoich znajomych do nowych serwisów, a także dowiedzą się którzy z nich już z tych serwisów korzystają
  • dynamiczne zasady prywatności; jeśli użytkownik doda zdjęcie lub usunie jakiegoś znajomego, ta informacja pojawi się też w serwisach partnerskich

Wspomniane przeze mnie serwisy to partnerzy Facebook Connect i jest ich obecnie około 26. Wśród nich znaleźli się m.in. Digg, Flock, Hulu, Plaxo, Twitter.

W tym tygodniu Techcrunch podał informację, że Facebook dąży do uruchomienia nowej platformy w dniu 30 listopada 2008. Jednak z rozmów z partnerami wynika, że znacząca większość nie jest jeszcze gotowa. Powodem są m.in. bugi i niedoróbki samej platformy, oczekiwania partnerów na gotowy produkt przed przystąpieniem do integracji produktów z Facebook Connect.

Szczerze mówiąc jestem ciekawa jak to się sprawdzi w praniu. Używam ok. 6 serwisów, które znajdują się na liście serwisów partnerskich Facebook Connect. Czy połączenie ich poprzez Facebooka będzie rzeczywiście przydatne? Chyba poczekam z oceną do końca roku.