Facebook

Facebook będzie zaklinał rzeczywistość i udowadniał że media społecznościowe nie mogą mieć wpływu na wybory?

Grzegorz Ułan
Facebook będzie zaklinał rzeczywistość i udowadniał że media społecznościowe nie mogą mieć wpływu na wybory?
Reklama

Nie wiem, może jestem niesprawiedliwy, w końcu to dopiero zapowiedź badań, które mają ocenić wpływ mediów społecznościowych na wyniki wyborów. Niemniej okoliczności, czas i cała ta afera Cambridge Analityca każą przypuszczać, że to tylko kolejne mydlenie oczu, które serwuje nam Mark Zuckerberg.

Jak czytamy w przesłanym nam właśnie komunikacie Facebook jest inicjatorem niezależnych i wiarygodnych badań, które mają określić jaki wpływ na wybory i demokrację mogą mieć media społecznościowe.

Reklama

Facebook zapowiedział nową inicjatywę, której celem jest przeprowadzenie niezależnych, wiarygodnych badań nad wpływem mediów społecznościowych na wybory i demokrację. Jej fundatorami zostaną John and Laura Arnold Foundation, Democracy Fund, William and Flora Hewlett Foundation, John S. and James L. Knight Foundation, Charles Koch Foundation, Omidyar Network, a także Alfred P. Sloan Foundation.

Cały projekt ma poprowadzić komitet uczonych, którego zadaniem będzie przede wszystkim:

  • Zdefiniowanie zakres badań,
  • Zebranie propozycji tematów,
  • Przeprowadzenie procesu oceny, aby wybrać naukowców i ośrodki, które otrzymają fundusze na realizację zaproponowanych badań oraz dostęp do zabezpieczonych pod względem prywatności danych Facebooka, które będą mogły zostać poddane naukowej analizie.

Facebook oczywiście nie będzie mógł uczestniczyć w tym procesie oceny, a więc i zatwierdzać wniosków z tych badań przed publikacją, ale nie zgadniecie jaki jest cel tego badania... Facebook chce po prostu dzięki niemu lepiej zrozumieć, jaki mogą mieć wpływ na demokratyczne wybory... Trochę już na to za późno, mleko się rozlało, nie wiem czy te i inne poprzednie inicjatywy zmienią cokolwiek w kwestii postrzegania tego serwisu przez użytkowników.

Źródło: Facebook.

Photo: grinvalds/Depositphotos

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama