Google

Eksperyment Chrome do nauki obcych wyrazów - to coś dla każdego

Konrad Kozłowski
Eksperyment Chrome do nauki obcych wyrazów - to coś dla każdego
Reklama

Za przeglądarką Chrome przemawia wiele kwestii, choć zdaniem wielu wydajność już od pewnego czasu nie jest jedną z jej zalet. Nie mniej, w zamian dost...

Za przeglądarką Chrome przemawia wiele kwestii, choć zdaniem wielu wydajność już od pewnego czasu nie jest jedną z jej zalet. Nie mniej, w zamian dostajemy naprawdę sporo - między innymi aplikacje działające offline, a tak zwane eksperymenty Chrome co jakiś czas udowadniają jak ciekawą platformą stał się produkt Google. Oto kolejny przykład.

Reklama

Jego tytuł to "Spell up", czyli po prostu "przeliteruj". Autor projektu na celownik obrał naukę słów z języka angielskiego i ich pisowni. Naszym zadaniem nie będzie jednak nudne wprowadzanie literek z klawiatury, lecz całość zamknięta została w formie swego rodzaju gry. Do przeliterowania dostajemy za każdym razem nowe słówko i wypowiadając kolejne litery możemy obserować nasz postęp.



Przy każdym prawidłowo przeliterowanym wyrazie nasza "wieża" zwiększa się o kolejny poziom. Składa się ona z poprzednio "zaliocznych" słówek, więc bez problemu widoczna jest historia naszych dokonań. Eksperyment powstał przy współpracy z osobami związanymi z edukacją oraz autorami gier, dlatego bardzo fajnie rozwiązane zostały kolejne zagadki, które spotkamy na naszej drodze. Na pewnym etapie naszym zadaniem będzie nie tylko przeliterowania, ale również odgadniecie zagadki słownej.

Jak naturalnie przypomina Google, Spell Up najlepiej działa na przeglądarce Chrome, również w wydaniu mobilnym na tabletach i smartfonach z Androidem. Rozpoczynając przygodę ze Spell Up musimy zezwolić stronie na skorzystanie z dostępu do mikrofonu i możemy zaczynać. Choć w posługiwaniu się językiem angielskim mógłbym pochwalić się kilkunastoletnim doświadczeniem, to jednak nawet te najprostsze zagadki czasem bywają przydatne, w ramach zwykłego powtórzenia.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama