Druga edycja Orange Fab już wystartowała! Jest to program akceleracyjny dla małych i średnich firm i osób, które prowadzą działalność gospodarczą. Jest to szansa na pozyskanie Orange jako partnera dla waszego biznesu i przy okazji bonusu w wysokości 40 000 zł. Potencjału współpracy z Orange raczej nie trzeba nikomu tłumaczyć, choć może podam przykład jak […]

Druga edycja Orange Fab już wystartowała! Jest to program akceleracyjny dla małych i średnich firm i osób, które prowadzą działalność gospodarczą. Jest to szansa na pozyskanie Orange jako partnera dla waszego biznesu i przy okazji bonusu w wysokości 40 000 zł.

Potencjału współpracy z Orange raczej nie trzeba nikomu tłumaczyć, choć może podam przykład jak ona może wyglądać. Załóżmy, że stworzyliście usługę sprzedawaną w modelu SaaS (oczywiście musi pasować do jednej ze zdefiniowanych kategorii) i szukacie dla niej klientów. Orange pozwoli wam dotrzeć z informacją o waszych usługach do określonej grupy klientów, może pomóc w promocji aplikacji lub też zintegrować ją ze swoimi usługami aby stworzyć z niej wspólny produkt. Każda z opcji jest możliwa i przy każdej możecie mieć do czynienia z różnymi modelami współpracy, od dzielenia się przychodami do klasycznej inwestycji w wasz biznes.

Warto również zwrócić uwagę, że Orange Fab nie dotyczy projektów w fazie „pomysłu” czy „biznes planu”. Chodzi o akcelerację istniejących już biznesów, które są w fazie rozwoju. Nie będziecie więc walczyć w tłumie „twórców kolejnego Facebooka”.

Orange Fab » program

Jak już wspomniałem jest to druga edycja programu Orange Fab. W pierwszej do programu zgłosiło się ponad 100 firm, biorąc pod uwagę kryteria jakie były, uważam, że to bardzo dobry wynik. Finalistami natomiast zostały projekty Wizyta.pl, SESAME+ oraz Publishsosimply. Wszystkie trzy przeszły 12 tygodniowy program akceleracji, a teraz wypracowują z Orange zasady współpracy. Więcej o poprzedniej edycji programu przeczytacie na Antyweb.

Jak wygląda druga edycja Orange Fab?

Mamy ponownie 5 etapów programu, z których pierwszy już trwa, dlatego warto się już teraz przygotować i zgłosić swoją firmę:

  • Uruchomienie Orange Fab – 21 listopada 2014
  • Koniec przyjmowania zgłoszeń – 16 stycznia 2015
  • Deep dive sessions – przesłuchania – 20 lutego 2015
  • Wybór finałowych startupów – 6 marca 2015
  • Start programu akceleracji – 20 marca 2015

Tak więc zgłaszać należy się już teraz! Przyjmowanie zgłoszeń do programu kończy się 16 stycznia.

Następnie do 6 marca mentorzy wybierają uczestników, którzy przechodzą do fazy akceleracji. Projekty, które awansują do następnego etapu mają też możliwość pozyskania do 40 000 zł, do wykorzystania na rozwój produktu/usługi.

Faza akceleracji zaczyna się 20 marca i potrwa 12 tygodni, kończąc się 15 czerwca.

W tym czasie zespoły pracują nad rozwinięciem własnego projektu czy produktu i przygotowaniem go na prezentację podczas Demo Day. W tej części programu odbędą się też oczywiście spotkania z mentorami, którzy będą dzielić się swoimi doświadczeniami z zespołami. Co ciekawe Orange w procesie akceleracji poza przestrzenią biurową (dla tych którzy chcą) oferuje również możliwość dostępu do swojej sieci dystrybucji oraz zasobów technologicznych i marketingowych.

Na koniec programu planowany jest Demo Day w Warszawie oraz w Paryżu, gdzie firmy uczestniczące w programie będą miały szansę zaprezentować się przed międzynarodowym gronem mentorów i przedsiębiorców.

Kryteria

Jakie są kryteria przystąpienia do programu? Przede wszystkim trzeba prowadzić działalność gospodarczą na terenie Polski. Projekt, który zgłaszacie nie może być już zgłoszony do innego programu tego typu (co jest chyba normalne). Najważniejsze jest jednak kryterium, które mówi o tym, że zgłoszone projekty powinny mieć potencjał biznesowy do szybkiego uruchomienia i dystrybucji w dużej skali.

Projekty muszą też pasować do jednej z określonych kategorii, które są jednak dość szerokie i moim zdaniem bardzo pojemne:

  • Connected Home (services for home, cloud )
  • Mobility ( 4G, NFC, cloud )
  • New media (digital content )
  • E-commerce
  • Application design and development
  • High bandwidth disruption (LTE, Fiber)
  • Seamless wireless access & data consumption optimization
  • Rich communication & unified communication, RCS, Web RTC
  • M-payments & money transfer
  • Cloud services & cloud technologies
  • Cloud gaming & game content aggregation
  • Video content aggregation & new video entertainment experience
  • Personal data & big data management
  • User interfaces

Najważniejsze

Najważniejsze, co musicie zrobić już teraz, to zgłosić swój projekt. Polecam to zrobić nawet jeśli nie pasujecie idealnie do jednej z wybranych kategorii, a wasz biznes jest tematycznie blisko związany z którąś z nich. Orange szuka projektów, które przy jego wsparciu mogą nabrać skali i to jest moim zdaniem najważniejsze kryterium.

Jak się zgłosić? Wystarczy na stronie Orange Fab wypełnić prosty formularz, a następnie poczekać na wyniki selekcji. Już w kwietniu wybranych uczestników Orange zaprosi na Deep Dive Session. Jest to spotkanie, podczas którego wybrane projekty będą się prezentować przed zacnym gronem mentorów.


Antyweb jest oficjalnie partnerem mediowym Orange Fab, wpis powstał przy współpracy z Orange.