Grzegorz pisał dzisiaj o rynku reklamy internetowej w Polsce. W biegłym roku jej wartość wyniosła 2,6 mld złotych, co oznacza wzrost o ponad 7%. W uję...
Dominacja reklamy mobilnej - w przyszłym roku rynek będzie wart ponad 100 mld dolarów

Grzegorz pisał dzisiaj o rynku reklamy internetowej w Polsce. W biegłym roku jej wartość wyniosła 2,6 mld złotych, co oznacza wzrost o ponad 7%. W ujęciu procentowym poważnie urosła reklama mobilna, ale jej udział w całości rynku jest nadal niewielki. Inaczej wygląda to w skali globalnej - mobile zdominuje reklamę internetową i nie są to odległe wizje.
Ponad 100 mld dolarów. Taka powinna być wartość reklamy mobilnej w roku 2016. W porównaniu z rokiem 2013 zaliczony zostanie wzrost o ponad 400%. Prognozy na kolejne lata też są bardzo dobre - w roku 2019 wartość tego rynku powinna wynieść ponad 195 mld dolarów. O ile w roku 2016 mobile będzie stanowił ponad 50% wartości sektora reklamy internetowej, o tyle w roku 2019 będzie to już 70%. Czy ta zmiana powinna dziwić? Chyba nie - obserwując rozwój branży IT można było się tego spodziewać.
Dla wielu wspomnianych osób smartfon/tablet będą najważniejszym, a nierzadko jedynym urządzeniem umożliwiającym dostęp do Sieci. Ludność w azjatyckich, południowoamerykańskich i afrykańskich wioskach i miastach może nie mieć komputerów (PC), ale będzie miała inteligentny telefon. Zresztą, nie jest to zjawisko właściwe tylko dla Afryki czy Indii - w Europie i USA część odbiorców również może zrezygnować z komputera lub przynajmniej poświęcać mu coraz mniej czasu. Dlatego wartość reklamy mobilnej będzie rosła nie tylko w Indonezji, Meksyku czy Indiach, ale też w Japonii, Wielkiej Brytanii czy Norwegii.
W przypadku niektórych firm zachodzące zmiany są sporą szansą, ich top menedżerowie zacierają już pewnie ręce patrząc na prognozy eMarketera. Zastanawiam się, czy wśród nich znajdziemy decydentów Google. O ile firma była (i jest) hegemonem na rynku reklamy PC, o tyle w mobile muszą dzielić tort np. z Facebookiem. Ten ostatni radzi sobie w segmencie reklamy mobilnej coraz lepiej i robi wiele, by zaznaczać swoją obecność. Zdominować Gogole będzie mu trudno, ale z pewnością napsuje krwi korporacji z Mountain View.
Źródło grafiki: sitepronews.com
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu