Polska

Polska firma dostrzeżona na świecie. Taki laur to marzenie każdego biznesu

Jakub Szczęsny
Polska firma dostrzeżona na świecie. Taki laur to marzenie każdego biznesu
Reklama

Polska firma Domator24 zdobyła pierwsze miejsce w kategorii detalicznej rankingu "Europe’s Long-Term Growth Champions 2025" przygotowanym przez Financial Times i Statista. Przedsiębiorstwo od ponad dwóch dekad, pod kierownictwem założyciela i prezesa Pawła Nowaka, rozwija swoją ofertę i z powodzeniem dokonuje ekspansji na zagraniczne rynki.

Najważniejsze marki należące do Domator24 to Diablo Chairs oraz Jan Nowak, które odpowiadają na szerokie spektrum potrzeb – od ergonomicznych foteli gamingowych, przez biurowe, po funkcjonalne meble, spełniające oczekiwania jednakowo klientów indywidualnych, młodych firm oraz dużych przedsiębiorstw. W ostatnich latach firma odnotowała dynamiczny wzrost przychodów – od 98 milionów złotych pięć lat temu do przewidywanych 220 milionów w 2024 roku. Wartość EBITDA również wzrosła, osiągając obecnie 26,5 mln złotych. Takie wyniki pozwoliły firmie nie tylko na ekspansję międzynarodową, lecz także na inwestycje w zaplecze logistyczne – w Zielonej Górze otworzono nowe magazyny o łącznej powierzchni 17 000 mkw, co umożliwia sprawną obsługę rosnącej liczby zamówień.

Reklama

W 2023 roku Domator24 zrealizował blisko ćwierć miliona transakcji na 24 rynkach, co stanowi wzrost o 34% w stosunku do roku poprzedniego. Największym sukcesem okazały się ergonomiczne fotele Diablo Chairs. Początkowo dedykowane graczom, szybko zdobyły popularność także wśród osób pracujących zdalnie, zyskując odbiorców nie tylko w Polsce, ale także na rynku amerykańskim i w Ameryce Południowej. Do tej pory firma sprzedała ponad milion egzemplarzy, co plasuje ją w czołówce rynku foteli ergonomicznych.

Marka Jan Nowak jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie na dostępne "od ręki" biurowe rozwiązania meblowe. Paweł Nowak dostrzegł na rynku lukę – brak mebli o solidnym wykonaniu i przystępnej cenie, które mogłyby sprostać oczekiwaniom firm. Według filozofii marki, jej meble mają charakteryzować się trwałością, uniwersalnym designem i elastycznością, co jak widać — działa.

Paweł Nowak kieruje firmą w oparciu o strategię IQ Faces - ów model ten opiera się na siedmiu zasadach: Innowacji, Jakości, Funkcjonalności, Dostępności, Personalizacji, Ergonomii i Oszczędności. Wykorzystanie tej metodyki umożliwia swobodne działanie zespołów, które dzięki autonomii i specjalistycznej wiedzy dostosowują się do dynamiki rynku. Rozwój organizacji idzie w parze z rozbudową zespołu – obecnie firmę tworzy blisko 140 pracowników, aktualnie Domator24 rozbudowuje swoje zasoby ludzkie.

W Domator24 doszło do przekroczenia "masy krytycznej" dynamicznych wzrostów, ale cały czas jest to przedsiębiorstwo zachowujące mindset firmy rodzinnej. To okazało się kluczowe w pokonywaniu trudności i wzmacnianiu pozycji na rynku. Jeden z polskich liderów branży meblowej zakłada w najbliższym czasie dalszą ekspansję i ma na celu osiągnięcie pozycji lidera na europejskim rynku mebli i rozwiązań ergonomicznych.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama