5

Do pracy rodacy – pieniądze i sława czekają

Pewnie znowu przeczytam w komentarzach, że ktoś chce ukraść mega pomysł zdolnym Polakom, ale zaryzykuję i napiszę o nowej akcji Intela: Make It Pro. Amerykańska korporacja chce tym projektem wypromować platformę Edison, ale może na tym skorzystać nie tylko Intel – przykład Snowcookie pokazał, że warto zaistnieć w takim konkursie. Jeżeli ktoś jeszcze nie zna […]

Pewnie znowu przeczytam w komentarzach, że ktoś chce ukraść mega pomysł zdolnym Polakom, ale zaryzykuję i napiszę o nowej akcji Intela: Make It Pro. Amerykańska korporacja chce tym projektem wypromować platformę Edison, ale może na tym skorzystać nie tylko Intel – przykład Snowcookie pokazał, że warto zaistnieć w takim konkursie.

Jeżeli ktoś jeszcze nie zna Snowcookie, historii ich udziału w intelowskim konkursie Make It Wearable oraz nie słyszał o późniejszych wydarzeniach, to odsyłam do tego tekstu. Dowiecie się z niego, że stworzony przez Polaków produkt ma szansę zaistnieć na stokach i przynieść pomysłodawcom spore pieniądze. Ta historia powinna zachęcać innych do działania, Intel najwyraźniej zdaje sobie z tego sprawę i startuje z kolejnym programem. Make It Pro skierowany do ludzi z regionu EMEA, a zatem także do Polaków.

Pierwszy etap już wystartował i potrwa jeszcze ponad miesiąc. Chodzi w nim o to, by przedstawić swój pomysł na wykorzystanie platformy Intel Edison. Z tego grona wybranych zostanie 10 projektów, którym korporacja przekaże swój produkt. Przez kilka kolejnych tygodni pomysłodawca będzie opracowywał prototyp zaproponowanego wcześniej rozwiązania. Prezentacje tych ostatnich pojawią się w Sieci, pomysłom przyjrzy się dokładniej Intel. Ostatecznie zostanie oczywisćie wyłoniony zwycięzca (ostatnia dekada stycznia). Wartość nagrody za pierwsze miejsce wynosi w przybliżeniu 7 tys. dolarów. Co się na nią składa?

Make It Pro 2

Przede wszystkim nakręcenie materiału wideo i dostarczenie gotowego kilkuminutowego filmu promującego produkt, do tego dwa dni z konsultantem ds. projektowania produktów i wskazówki specjalistów Intela. Korporacja udziela po prostu wsparcia, które może się okazać ważniejsze od gotówki. Czy gra jest warta świeczki? Cóż, część z Was stwierdzi pewnie, że nie, bo płytkę Intela można kupić samemu i zrealizować swój pomysł bez mieszania w to giganta z USA. Jeśli rzeczywiście ktoś czuje się na siłach, by pociągnąć taki projekt i wie, jak osiągnąć sukces, to wsparcie producenta z Doliny Krzemowej faktycznie nie jest mu potrzebne. Jeśli jednak ktoś nie ma o tym pojęcia, a chciałby zrealizować swój pomysł, to powinien się zastanowić nad propozycją Intela. Przez te kilka tygodni można się pewnie nauczyć wielu ciekawych rzeczy, co potwierdzali niedawno ludzie ze Snowcookie. Zdobywa się doświadczenie, wiedzę, kontakty – wszystko ma swoją wartość.

Po więcej informacji odsyłam na stronę akcji Make It Pro oraz do regulaminu imprezy. Radzę dobrze zapoznać się z zasadami konkursu, żeby wszystko stało się jasne, nim ktoś prześle pomysł. I zachęcam do realizacji planów, które pewnie od jakiegoś czasu siedzą w głowie. Nadarza się okazja, by wypłynąć z tym na szerokie wody.