DirectStorage także na PC. Komputery nie zostaną w tyle
Szybkość jest słowem kluczem od pierwszych zajawek i zapowiedzi nowej generacji konsol. Zarówno Sony jak i Microsoft jak mantrę powtarzają o tym jak szybko będzie, jak krótkie będą czasy ładowania oraz jak NVMe SSD zrewolucjonizują rynek konsol. Ale okazuje się, że nowa, zapowiedziana wczoraj, rodzina kart graficznych Nvidia GeForce RTX 30 będą w stanie powtórzyć konsolowe sztuczki dzięki nowozaimplementowanemu API. Przejmą część zadań obecnie realizowanych przez procesory — i to właśnie GPU pobiorą i zdekompresują dane. Dzięki obecności DirectStorage, twórcy będą mogli powielać schematy na obu platformach. Poza znacznie krótszymi czasami ładowania, światy będą mogły być większe i bardziej szczegółowe. To właśnie elementy których gracze oczekują: ma być piękniej, ładniej, szybciej i jeszcze bardziej realistycznie.
Pierwsze testy dla szerszej publiczności mają odbyć się w przyszłym roku, a pierwsi twórcy mają dostęp do niej już teraz, by możliwie jak najszybciej ustandaryzować pewne kwestie z nią związane. A jeżeli nowe konsole będą sprzedawać się jak świeże bułeczki — to nie jest wcale wykluczone, że i na komputerach będzie ich coraz więcej. Tyle nowych, pięknych, rzeczy trafi do nowych konsol, a wygląda na to, że nawet jeżeli nie w dniu premiery, to raptem kilka miesięcy później — gamingowe PC i tak zostawią je daleko w tyle.
Więcej z kategorii Xbox:
- No to żegnamy Xbox Live Gold podczas grania w darmowe produkcje na Xboksie
- PlayStation 5 czy Xbox Series X? Subiektywnie o tym, co każda z konsol robi lepiej
- Nowości w Game Pass w kwietniu - m.in. GTA V i NHL 21
- Xbox działa w chmurze, a ja gram na pececie - sprawdzam streaming przed premierą
- 16 nowych gier trafiło właśnie do Grania w Chmurze od Microsoftu!