Facebook

Czy wkrótce będziemy dzielić się każdym ruchem w sieci? Facebookowi i portalom to na rękę

Jakub Tepper
Czy wkrótce będziemy dzielić się każdym ruchem w sieci? Facebookowi i portalom to na rękę
Reklama

Facebook jakiś czas temu uruchomił "frictionless sharing", czyli możliwość poniekąd pasywnego dzielenia się treściami na Facebooku. Na taką integrację...


Facebook jakiś czas temu uruchomił "frictionless sharing", czyli możliwość poniekąd pasywnego dzielenia się treściami na Facebooku. Na taką integrację zdecydował się amerykański Yahoo, a w praktyce wygląda to następująco: nad artykułem mamy zdjęcia swoich znajomych z FB, a po najechaniu na każde z nich widzimy jakie teksty ostatnio na tymże portalu czytali. Oni nie muszą klikać "lubię to" ani nic takiego - stąd właśnie piszę o pasywności tego rozwiązania. Nie jest to obecnie obligatoryjne, ale wyniki eksperymentu pozwalają sądzić, że będzie się szło w tym kierunku.

Reklama

Po dwóch miesiącach tego typu działalności zanotowano milion podzieleń się na Facebooku dziennie, co zaowocowało 500 tysiącami kliknięć. Każdego dnia. Słabo? Na tyle nie słabo, że z Yahoo! News US korporacja rozwinęła już ten patent na 26 kolejnych swoich serwisów.

Mike Kerns zajmujący się w Yahoo! personalizacją i społecznościami mówi bez ogródek:

To zmiany zwiększają zaangażowanie i ruch. Jeśli uda nam się przenieść sukces Facebooka z Yahoo! News US na rynek globalny, to będzie to miało ogromny wpływ na nasze mediowe serwisy. (...)

Niewątpliwie, jeśli w każdym wypadku liczby będą wyglądały tak jak powyżej, to można liczyć potencjalnie na ogromny sukces. Ale pojawia się tutaj nieuniknione pytanie o pozbycie się jakiejkolwiek prywatności w sieci. Czy naprawdę chcemy, albo czy chociaż nie przeszkadza nam, że inni śledzą wszystkie nasze ruchy w przeglądarce? Nawet tylko na wybranych serwisach? Kerns nie ma wątpliwości:

Młodszym użytkownikom kompletnie nie przeszkadza stan permanentnego dzielenia się. Ludzie powinni się czuć dobrze ze sobą.


Z całym szacunkiem, wydaje mi się jednak, że czym innym jest nie wstydzić się samego siebie, a czym innym dzielić absolutnie wszystkim ze wszystkimi. Jeśli wchodzące właśnie do internetu pokolenie nie ma z tym problemu, to w porządku, ale istniejącej już przynajmniej te kilka lat w sieci grupie trudno będzie przekonać się do tak głębokiej inwigilacji.

Pytanie też jak długo takie dzielenie się własną historią przeglądarki będzie relewantne dla wyników. Póki robi to tylko Yahoo! i jest to jakaś nowość, to efekt świeżości z pewnością robi swoje. Z czasem, gdy co drugi serwis podobną integrację z Facebookiem zaoferuje (a może od razu przeglądarki?) być może użytkownicy stracą zainteresowani przeładowaniem informacji na Facebookowym wallu. Zresztą, czy już teraz tak trochę nie jest?

[źródło]

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama