1

Po przejęciu Interii liczba odsłon serwisów Cyfrowego Polsatu urosła aż dziesięciokrotnie

W minionym tygodniu Grupa Cyfrowy Polsat podzieliła się swoimi wynikami za III kwartał 2020 roku. Bez wątpienia był to udany kwartał dla grupy, mimo trwającej pandemii udało się im osiągnąć dobre wyniki i satysfakcjonujące wskaźniki wzrostów.

Ostatni kwartał upłynął w Grupie Cyfrowy Polsat pod znakiem istotnych przejęć. W segmencie telewizyjnym sfinalizowano całościowe przejecie dwóch stacji Fokus TV i Nowa TV, z kolei w segmencie internetowym Interii, co pozwoliło Grupie Cyfrowego Polsatu stać się wiodącym wydawcą internetowym w Polsce.

Mirosław Błaszczyk, Prezes Zarządu Cyfrowego Polsatu i Polkomtela, operatora sieci Plus:

Charakter i różnorodność naszej działalności sprawiły, że nas biznes okazał się odporny na sytuację, w jakiej wszyscy się znaleźliśmy. Jednocześnie trzeci kwartał pozwolił nam odbudować wyniki segmentu mediowego, który najdotkliwiej odczuł skutki wiosennego lockdownu. Mając stabilną sytuację finansową, z myślą o dalszym rozwoju Grupy, prowadziliśmy duże projekty inwestycyjne. Kupiliśmy Grupę Interia, kanały Fokus TV i Nowa TV rozszerzyły portfolio Telewizji Polsat, uruchomiliśmy sprzedaż fotowoltaiki pod marką ESOLEO, a dzięki intensywnej rozbudowie naszej sieci 5G w jej zasięgu już w przyszłym roku znajdzie się ponad 11 milionów mieszkańców Polski.

Porównując wyniki z III kwartału 2020 roku do analogicznego okresu roku ubiegłego, Grupa Cyfrowego Polsatu odnotowała niemal dwukrotne zwiększenie liczby unikalnych użytkowników swoich serwisów z 9,9 mln do 18,5 mln.

Jeszcze lepiej wygląda to teraz, jeśli chodzi o odsłony. Ze 146 mln odsłon rok temu, aktualnie serwisy grupy notują odsłony dziesięciokrotnie wyższe na poziomie 1,5 mld. To już trzecie miejsce w Polsce za portalami WP i Onetu.

Taki poziom dotarcia do potencjalnych klientów, już nie tylko przez kanały telewizyjne, ale i w internecie z pewnością pomoże Grupie CYfrowy Polsat na zwiększenie bazy klientów, których łączna liczba przekroczyła już 15 mln.

Maciej Stec, Wiceprezes Zarządu ds. Strategii Cyfrowego Polsatu i Polkomtela:

W trzecim kwartale zrealizowaliśmy strategiczną inwestycję w Grupę Interia oraz przejęliśmy kontrolę nad kanałami Fokus TV i Nowa TV, ponadto z sukcesem realizowaliśmy naszą strategię multiplay. Liczba klientów naszego flagowego programu smartDOM wzrosła o 100 tys. Był to kolejny kwartał silnego wzrostu liczby świadczonych usług kontraktowych – o blisko 600 tys. rok do roku, dzięki czemu ich łączna liczba przekroczyła 15 milionów. Po raz kolejny obniżyliśmy również wskaźnik odejść klientów – do poziomu 6,1%, co świadczy o wysokim zadowoleniu klientów z jakości naszych usług.

Tak niski wskaźnik odejść klientów można upatrywać w strategii oferowania usług konwergentnych w ramach programu smartDOM, dzięki któremu korzystając na przykład z oferty abonamentowej Plusa, kolejne usługi możemy dobrać w niższej cenie. Aktualnie w ten sposób łączy usługi w Cyfrowym Polsacie już przeszło 2 mln klientów, co stanowi już 37% z ogólnej bazy klientów kontraktowych.

Niezwykle optymistycznie przedstawia się w tym świetle wzrost klientów usług telefonii komórkowej. Ich liczba, tylko w przeciągu ostatniego roku urosła aż o 600 tysięcy do poziomu 8,4 mln, przy stabilnym poziomie liczby klientów usług internetowych czy płatnej telewizji, co widać też wyraźnie od wielu kwartałów w raportach UKE z przenoszenia numerów pomiędzy operatorami.

Do tego dochodzą też klienci usług przedpłaconych, których liczba osiągnęła w ostatnim kwartale poziom 2,67 mln.

Wszystko wskazuje na to, że końcówka tego roku i pierwszy kwartał 2021 roku będą dla Grupy Cyfrowego Polsatu jeszcze bardziej owocne, zwłaszcza w kontekście udostępnienia nowej technologii 5G w każdym abonamencie i w ofercie na kartę. Dla przypomnienia, zasięg 5G Plusa do I kwartału 2021 roku ma objąć aż 150 miejscowości w Polsce i aż 11 mln mieszkańców.

Źródło: Cyfrowy Polsat.